Hyundai šliape na plné obrátky. Koncom vlaňajšieho roka sme tu mali premiéru tretej generácie hatchbacku i30, tento rok pridala automobilka verziu kombi a navyše ukázala menší crossover Kona. To ale nie je koniec tohtoročným novinkám. Na svet totiž prichádza Hyundai i30 Fastback. A je pomerne výnimočný. V segmente nižšej strednej triedy predstavuje totiž tretia karosárska verzia unikátne 5-dverové kupé. Aspoň tak to vníma Hyundai. A i keď možno s týmto termínom polemizovať, v každom prípade tu máme priameho súpera pre Škodu Octavia. A v nemeckom vývojovom centre v Russelshaime si dali na novinke opäť záležať.
Nový Hyundai i30 Fastback nie je totiž len obyčajným derivátom hatchbacku či nového kombi. Zmeny sa začali už v prednej časti. Napríklad znížením kaskádovej masky, použitím nárazníka so športovejším „lookom“ aj novou grafikou denných LED svetiel. Pod maskou navyše pribudol ďalší nasávací otvor. Z profilu je evidentná snaha napodobniť siluetu kupé. Kabína je znížená o 25 mm. Spolu s podvozkom, ktorý klesol k asfaltu o 5 mm, to znamená, že Fastback je až o 30 mm nižší ako hatchback, má presne 1 425 mm. Do dĺžky zas pribudlo 115 mm, na konečných 4 455, čím je Fastback bližšie verzii kombi. Dôraz na dizajn je evidentný aj z nových rozšírených blatníkov.
Najväčšou zmenou je ale splývavá silueta zadnej časti kabíny, ktorá končí výrazným spojlerom integrovaným do veľkých výklopných dverí. Pribudlo tiež tretie bočné okienko, ktoré odľahčuje masívny zadný stĺpik. K dokonalosti chýbajú fastbacku vari len bezrámové okná, ktoré by ale koncept 5-dverového kupé značne predražili. Najmä kvôli tuhosti karosérie. O veľkom šetrení však nemôže byť reči. Vidieť to aj na úplne nových zadných delených svetlách a opäť úplne novom nárazníku. Celé to dotvára vynovená paleta farieb a diskov kolies. K dispozícii bude celkovo sedem metalických a päť perleťových odtieňov.
Interiér preberá fastback kompletne z hatchbacku. To znamená aj infotainment s 8-palcovým dotykovým displejom kompatibilným so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, či indukčné dobíjanie. Navigácia obsahuje bezplatný balík služieb Live Servis na sedem rokov. Na palube môžete mať kompletný balík asistenčných systémov. Od autonómnych bŕzd s detekciou chodcov, monitorovanie jazdných prúdov, udržiavanie v jazdnom prúde cez detekciu únavy vodiča a čítačku značiek či monitorovanie slepých uhlov zrkadiel až po adaptívny tempomat a automatické prepínanie diaľkových svetiel full-LED reflektorov. Pochopiteľne, mnohé sú za príplatok.
Pod kapotou počíta Fastback v prvej fáze len s preplňovanými benzínovými motormi 1,0 T-GDI (88 kW) a 1,4 T-GDI (103 kW). Oba môžu byť kombinované okrem 6-stupňovej manuálne prevodovky aj s o 7-stupňovou dvojspojkou DCT. Až neskôr prídu na rad naftové motory 1,6 CRDi vo výkonových verziách 81 alebo 110 kW. Aj tie budú môcť využiť 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT. Všetky agregáty budú štandardne kombinované so štart-stop systémom. Pri benzínových udáva Hyundai približnú priemernú spotrebu od 5,0 do 5,5 litra paliva. Pre vznetové motory automobilka zatiaľ údaj o konzumácii nafty nezverejnila.
Novinka sa predstaví svetu na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja však zamieri až začiatkom budúceho roka. Výrobu zabezpečí európsky produkčný závod Hyundaia v českých Nošoviciach.