Hyundai i30 Fastback: 'Kórejská Octavia' chce byť 5-dverovým kupé

Nový Hyundai i30 poznáme ako hatchback a kombi. Najväčšie prekvapenie si ale nechali Kórejčania na koniec. Vo Frankfurte nad Mohanom predstavia tretí karosársky variant i30 Fastback. Teda čosi ako 5-dverové kupé. My to však vidíme skôr na konkurenta pre Octaviu.

17.07.2017 06:00
debata
Nový Fastback nie je len jednoduchým derivátom... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Fastback - 2017 Nový Fastback nie je len jednoduchým derivátom hatchbacku. Zmeny sa začali už v prednej časti. Napríklad nižšou maskou a celkom novým nárazníkom.

Hyundai šliape na plné obrátky. Koncom vlaňajšieho roka sme tu mali premiéru tretej generácie hatchbacku i30, tento rok pridala automobilka verziu kombi a navyše ukázala menší crossover Kona. To ale nie je koniec tohtoročným novinkám. Na svet totiž prichádza Hyundai i30 Fastback. A je pomerne výnimočný. V segmente nižšej strednej triedy predstavuje totiž tretia karosárska verzia unikátne 5-dverové kupé. Aspoň tak to vníma Hyundai. A i keď možno s týmto termínom polemizovať, v každom prípade tu máme priameho súpera pre Škodu Octavia. A v nemeckom vývojovom centre v Russelshaime si dali na novinke opäť záležať.

Hyundai i30 Fastback - 2017
Hyundai i30 Fastback - 2017
+5Hyundai i30 Fastback - 2017

Nový Hyundai i30 Fastback nie je totiž len obyčajným derivátom hatchbacku či nového kombi. Zmeny sa začali už v prednej časti. Napríklad znížením kaskádovej masky, použitím nárazníka so športovejším „lookom“ aj novou grafikou denných LED svetiel. Pod maskou navyše pribudol ďalší nasávací otvor. Z profilu je evidentná snaha napodobniť siluetu kupé. Kabína je znížená o 25 mm. Spolu s podvozkom, ktorý klesol k asfaltu o 5 mm, to znamená, že Fastback je až o 30 mm nižší ako hatchback, má presne 1 425 mm. Do dĺžky zas pribudlo 115 mm, na konečných 4 455, čím je Fastback bližšie verzii kombi. Dôraz na dizajn je evidentný aj z nových rozšírených blatníkov.

Z profilu zaujme Fastback o 30 mm nižšou... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Fastback - 2017 Z profilu zaujme Fastback o 30 mm nižšou siluetou splývavej strechy, ale aj rozšírenými blatníkmi a tretím bočným okienkom odľahčujúcim mohutný zadný stĺpik. Karoséria sa natiahla o 115 mm.

Najväčšou zmenou je ale splývavá silueta zadnej časti kabíny, ktorá končí výrazným spojlerom integrovaným do veľkých výklopných dverí. Pribudlo tiež tretie bočné okienko, ktoré odľahčuje masívny zadný stĺpik. K dokonalosti chýbajú fastbacku vari len bezrámové okná, ktoré by ale koncept 5-dverového kupé značne predražili. Najmä kvôli tuhosti karosérie. O veľkom šetrení však nemôže byť reči. Vidieť to aj na úplne nových zadných delených svetlách a opäť úplne novom nárazníku. Celé to dotvára vynovená paleta farieb a diskov kolies. K dispozícii bude celkovo sedem metalických a päť perleťových odtieňov.

Ani vzadu sa nešetrilo. Je tu úplne nový... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Fastback - 2017 Ani vzadu sa nešetrilo. Je tu úplne nový nárazník, svetlá, najmä spojler elegantne integrovaný do veľkého výklopného veka.

Interiér preberá fastback kompletne z hatchbacku. To znamená aj infotainment s 8-palcovým dotykovým displejom kompatibilným so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, či indukčné dobíjanie. Navigácia obsahuje bezplatný balík služieb Live Servis na sedem rokov. Na palube môžete mať kompletný balík asistenčných systémov. Od autonómnych bŕzd s detekciou chodcov, monitorovanie jazdných prúdov, udržiavanie v jazdnom prúde cez detekciu únavy vodiča a čítačku značiek či monitorovanie slepých uhlov zrkadiel až po adaptívny tempomat a automatické prepínanie diaľkových svetiel full-LED reflektorov. Pochopiteľne, mnohé sú za príplatok.

Interiér vychádza z hatchbacku. Aj Fastback tak... Foto: Hyundai
Hyundai i30 Fastback - 2017 Interiér vychádza z hatchbacku. Aj Fastback tak ponúka všetky výhody rozhrania s 8-palcovým dotykovým monitorom. Spracovaním pripomína prémiovú triedu.

Pod kapotou počíta Fastback v prvej fáze len s preplňovanými benzínovými motormi 1,0 T-GDI (88 kW) a 1,4 T-GDI (103 kW). Oba môžu byť kombinované okrem 6-stupňovej manuálne prevodovky aj s o 7-stupňovou dvojspojkou DCT. Až neskôr prídu na rad naftové motory 1,6 CRDi vo výkonových verziách 81 alebo 110 kW. Aj tie budú môcť využiť 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT. Všetky agregáty budú štandardne kombinované so štart-stop systémom. Pri benzínových udáva Hyundai približnú priemernú spotrebu od 5,0 do 5,5 litra paliva. Pre vznetové motory automobilka zatiaľ údaj o konzumácii nafty nezverejnila.

Novinka sa predstaví svetu na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja však zamieri až začiatkom budúceho roka. Výrobu zabezpečí európsky produkčný závod Hyundaia v českých Nošoviciach.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i30 #autosalón Frankfurt 2017 #Hyundai i30 Fastback
Články podľa značiek