Práve nástupca triedy CLS bude prvým športovým modelom, ktorý dostane novú koncepciu pohonu. Pôjde o kombináciu novoutvoreného radového trojlitrového šesťvalca interne nazývaného M256 a elektromotora. Zážihový agregát by mal produkovať 316 kW (430 k), pričom elektromotor mu bude dodávať dynamiku a zároveň bude zvyšovať jeho účinnosť. Súčasťou pohonnej sústavy bude 48-voltový elektrický okruh.
Postavený bude na novej platforme MRA (Modular Rear Architecture). Tá je základom aj novej generácie triedy E. Možno teda špekulovať, že v novom označení sa objaví aj písmeno „E“. Nový model bude dlhší, ponúkne viac priestoru vo vnútri a zároveň bude ľahší. Súčasťou príplatkovej výbavy by mala byť aj najnovšia generácia poloautonómneho riadenia z dielne Mercedes-Benz. Celkový vonkajší vzhľad by sa mal držať súčasného dizajnového jazyka značky.
Športová divízia z Affalterbachu v budúcnosti pripraví aj ďalšie modely nesúce označenie 53. Novú koncepciu pohonu by mali dostať aj kupé a kabriolet triedy E. Vrcholom „éčiek“ naďalej ostane verzia 63 poháňaná vidlicovým osemvalcom. Ďalšou možnosťou je aj využitie spomínaného pohonného ústrojenstva pre nové štvordverové kupé, ktoré má vzísť z konceptu Mercedes-AMG GT Concept. Novinka vychádzajúca z tohto konceptu stále nemá meno, no od začiatku jej vývoja sa počíta s hybridným pohonným ústrojenstvom.