Continental New Wheel Concept: Brzda sa má 'presťahovať' na koleso

Nejde o revolúciu, ale len iný pohľad na vec. Nemecký Continental tvrdí, že ak sa brzda „presťahuje“ z nápravy na koleso, môže to byť výhodné. Najmä pre elektromobily.

23.08.2017 12:00
debata (1)
New Wheel Concept sa skladá z deleného... Foto: Continental
Continental New Wheel Concept - 2017 New Wheel Concept sa skladá z deleného hliníkového ráfika a centrálnej hviezdice, na ktorej je pripevnený hliníkový brzdový kotúč. Napriek veľkému priemeru má byť ľahší ako oceľové kotúče.

Jeden z najväčších dodávateľov pre automobilový priemysel prichádza s nápadom nového rozdelenia bŕzd medzi kolesom a nápravou. Riešenie s názvom New Wheel Concept sa skladá s demontovateľného ráfika s pneumatikou a centrálnej hliníkovej hviezdice, ktorá je napevno pripojená k náboju kolesa. K nej je pritom upevnený hliníkový brzdový kotúč s veľkým priemerom. Novinkou je aj umiestnenie brzdového strmeňa z vnútornej strany.

Brzdový kotúč sa teda premiestnil priamo na koleso. Väčší priemer má zvýšiť účinnosť bŕzd bez použitia vyšších hydraulických tlakov a použitie hliníka namiesto ocele zas skoncovať s koróziou. Tá je problémom práve pri elektromobiloch, kde sa vďaka regeneratívnemu brzdeniu, teda brzdeniu pomocou odporu elektromotora, používajú brzdy menej často. Oceľové kotúče sú tak náchylnejšie na hrdzavenie, ktoré má za následok oslabený účinok bŕzd.

Novinkou je aj to, že brzdový strmeň sa... Foto: Continental
Continental New Wheel Concept - 2017 Novinkou je aj to, že brzdový strmeň sa nachádza z vnútornej strany.

Podľa Continentalu má byť nový koncept brzdy a kolesa, napriek väčšiemu priemeru brzdového kotúča, stále ľahší ako pri klasickom riešení. Navyše sľubuje vysokú životnosť hliníkových kotúčov, takže počas životnosti vozidla sa majú vymieňať len brzdové platničky. Aj ich výmena má byť jednoduchšia a rýchlejšia. Znie to trochu kontroverzne, ale Continental iste vie, čo robí. Zatiaľ je ale New Wheel Concept len v štádiu testov.

Pôvodne Continental vyvíjal toto riešenie pre autá nižšej triedy, ale neskôr sa ukázalo ako ideálne práve pre elektromobily, ktorým, ako sa zdá, patrí budúcnosť. Ekonomický šéf Continentalu Wolfgang Schafer dokonca tvrdí, že za necelých desať rokov skončia nemecké automobilky s vývojom spaľovacích motorov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Continental #New Wheel Concept
Články podľa značiek