BMW šliape na plné obrátky. Okrem úplne nových sériových modelov 6 GT, X3, M5 a feceliftu radov 1, 2 a i3 predstavilo tento rok aj koncepty BMW 8 a Z4. Ale to nie je koniec. Vo Frankfurte nad Mohanom pridáva dlho avizované veľké SUV X7. Zatiaľ síce s prívlastkom konceptu, ale v podobe, ktorá už nebude príliš vzdialená sériovému modelu naplánovanému pre budúci rok. Jeho cieľ je jasný. Dobyť pozície, kde dnes kraľujú Mercedes-Benz GL, Cadillac Escalade, Lincoln Navigator či Lexus LX, teda najvyššiu triedu luxusných SUV. Navyše koncept avizuje plug-in hybridný pohon, s ktorým sériová novinka nepochybne ráta.
To, čo je vidieť na prvý pohľad, sú monumentálne rozmery. BMW síce presné údaje neposkytlo, ale hranica piatich metrov bude nepochybne prekonaná. Veď konkurent zo Stuttgartu má viac ako 5 100 mm, takže Mníchov nesmie zaostávať. Megalomanský formát potvrdzujú aj gigantické 23-palcové disky kolies. Rovnako šokujúci je minimalistický dizajn. Olivovo-bronzový X7 iPerformance totiž pôsobí, akoby ho vyrezali motorovou pílou z jedného kusa materiálu. Extrémne jednoduché horizontálne línie striedajú vertikálne dekorácie. Nielen obrovské hliníkové ľadvinky, ale aj hliníkové lišty v štrbinách sacích otvorov na prednom nárazníku, blatníkoch a tiež na zadnom nárazníku.
Hliníkom je lemovaný profil okien a veľkoryso dimenzované strešné okno, pod ktorým presvitá zvláštna konzola v tvare písmena Y. Predné úzke svetlá dostali laserovú technológiu BMW Laser Light s grafikou písmena X. Zadné „elkové“ svetlá využívajú diódy a sú prepojené úzkym svetelným pásom. Chýbajúce výfuky upozorňujú na hybridnú povahu konceptu. Jednoduchosť, s akou BMW tvorilo dizajn X7, naznačujú aj po prvýkrát použité kruhové výrezy blatníkov a zapustené kľučky dverí. Rovnako minimalistický je interiér osadený šiestimi sedadlami v troch radoch. Prvé dva sa vznášajú na konzolách, čo šetrí priestor a zvyšuje pocit vzdušnosti.
Palubná doska doslova zanevrela na mechanické ovládače. O všetko sa starajú dva 12,3-palcové displeje umiestnené pod spoločným krycím sklom a ovládanie gestami. Infotainment umožňuje rovnakú mieru zábavy pre cestujúcich vpredu aj v druhom rade sedadiel, vďaka ďalším displejom v operadlách predných sedadiel. BMW šetrilo aj na dekoráciách. Obkladové materiály tvorí len hliník a jaseňové drevo. Farebne dotvára kabínu biele kožené čalúnenie, kombinované s olivovo-bronzovým čalúnením na zadnej strane sedadiel. Volant obsahuje transparentné sklenené prvky. Ambientné podsvietenie nájdeme nielen vo dverách, ale aj v podobe grafických prvkov integrovaných do panoramatického strešného okna.
Bohužiaľ, o technike BMW nič bližšie neprezradilo. Vieme len toľko, že koncept poháňa plug-in hybridná sústava tvorená benzínovým agregátom a elektromotorom. Ak vychádzame z najsilnejšieho mníchovského plug-in hybridu pre BMW 740e iPerformance, mohol by pod prednou kapotou pracovať 4-valec 2,0 TwinPower Turbo (190 kW) a elektromotor (85 kW) integrovaný do 8-stupňovej prevodovky. Celkový výkon sústavy, naladený na 240 kW, by mal v tomto prípade putovať ku kolesám oboch náprav. Zásoba batérií s kapacitou približne 9 kWh by mohla zabezpečiť bezemisný dojazd do vzdialenosti 40 km. Samozrejme, veľké a luxusné SUV nás môže prekvapiť celkom inou sústavou.
Na finálnu verziu si ešte chvíľku počkáme. A keďže má prísť v roku 2018, nie je vylúčené, že bude debutovať na januárovom autosalóne v Detroite. Zdá sa totiž, že nové BMW X7 má na muške práve zákazníkov za Atlantikom, kde je trh s veľkými SUV najsilnejší na svete.