Ani Jaguar neobchádza emisná apokalypsa. Z ponuky vyraďuje z dôvodu novej normy merania spotreby WLTP a sprísňujúcich sa limitov na produkciu CO2 výkonné benzínové 6-valce. Týka sa to aj jeho najmenšieho sedanu XE. Verzia S 3,0 V6 s výkonom 250 kW je jednoducho minulosťou. V Coventry sa preto snažia zaplátať dieru novým vrcholom s prívlastkom 300 Sport. Stratené kone má dohnať najmä exteriérovým a interiérovým tuningom.
Novinka stavila na saténovú úpravu prednej masky, spätných zrkadiel, zadného spojlera či špecifických 19-palcových diskov kolies. Tie ukrývajú výkonnejšie brzdy s nápisom 300 Sport. Zákazníci dostanú na výber vynovenú paletu lakov od bieleho Yolong White cez strieborný Indus Silver a čierny Santorini Black až po červený odtieň Caldera Red. Interiér dopĺňa kontrastné prešívanie čalúnenia na sedadlách, volante a lakťovej opierke. Nechýbajú ani plakety 300 Sport či športové koberčeky.
Na palube bude tiež štandardne vyššia úroveň infotainmentu TouchPro, hliníkové pedále, elektricky ovládané sedadlá a elektrochromatické spätné zrkadlo. To najdôležitejšie sa však odohralo pod kapotou. Nový vrchol prišiel o dva valce. Kompresorový 6-valec nahrádza preplňovaným 4-valcom 2,0 Ingenium s filtrom pevných častíc, ktorý posiela cez 8-stupňový automat k obom nápravám rovných 221 kW a krútiaci moment 400 Nm. V porovnaní s XE S 3,0 V6 tak prišla novinka o 29 kW a o 50 Nm krútiaceho momentu.
Vzhľadom na nižšiu hmotnosť však v dynamike XE až tak neutrpelo. Na stovku zrýchľuje za 5,7 sekundy, čo je len o šesť desatín horší výsledok. Maximálna rýchlosť ostala bez zmien na obligátnych 250 km/h. Pritom má byť 300 Sport výrazne úspornejší. Veď práve o to ide. Presný údaj však zatiaľ nepoznáme. Zlou správou je, že podobný osud čaká v najbližšej dobe aj väčší sedan a kombi XF a XF Sportbrake. Aj tie si budú musieť vystačiť s benzínovým 4-valcom. Zo 6-valcov ostane pod kapotou jedine diesel 3,0 TDV6 (221 kW).