Škoda Fabia Scoutline: Malé kombi si trúfa na prašné cesty

Po modernizácii Fabie prišla na rad jej outdoorová verzia Scoutline s paketom pre zlé cesty. Zásadné zmeny na podvozku však neočakávajte.

25.10.2018 06:00
debata (1)
Fabiu Scoutline spoznáte vďaka špecifickým... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Scoutline - 2018 Fabiu Scoutline spoznáte vďaka špecifickým nárazníkom s výraznými striebornými chráničmi.

Na jar v Ženeve predstavila Škoda modernizovanú Fabiu. Pol roka po premiére prišiel rad aj na jej outdoorovú verziu. Čakali sme na ňu však podstatne dlhšie, keďže na rozdiel od druhej generácie, kde bol Scout v ponuke v krátkej aj dlhej verzii, sa v tej aktuálnej neobjavil. Lenže crossoverom a všetkému, čo sa nebojí prašných ciest, sa dnes darí, tak prečo opäť nevyužiť príležitosť. Lenže tentoraz už nechce Fabia sľubovať to, čo nedokáže a tak mení aj označenie. Zo Scout na Scoutline. V podstate dostala len ľahký outdoorový tuning, a to výhradne v kombinácii s praktickou karosériou Combi, ktorá je v tejto triede skutočnou raritou.

Paket pre zlé cesty doplňuje plastová ochrana... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Scoutline - 2018 Paket pre zlé cesty doplňuje plastová ochrana blatníkov a prahov.

Spoznáte ju vďaka novým nárazníkom, kombinujúcim čierny plast so striebornými ochrannými nadstavcami. Čierne plastové brnenie lemuje aj výrezy blatníkov a prahy. Celé to dotvárajú 16– alebo za príplatok 17-palcové disky kolies Braga, strieborné kryty spätných zrkadiel či strešné lyžiny v tej istej farbe. Väčšiu svetlú výšku Škoda nespomína. Ak náhodou pribudli nejaké tie milimetre, bude to len zásluhou väčšieho priemeru kolies. Zato vieme, že súčasťou Fabie Scoutline je paket pre zlé cesty, čo znamená lepšie chránené spodné partie podvozku a asistent pre rozjazd do kopca.

Za príplatok si môžete dopriať 17-palcové disky... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Scoutline - 2018 Za príplatok si môžete dopriať 17-palcové disky kolies Braga. Inak sú v sérii šestnástky.
Pod kapotou vládnu výhradne benzínové 3-valce. Základom je motor 1,0 MPI (55 kW) s 5-stupňovým manuálom. Nad ním bude stáť preplňovaný agregát 1,0 TSI vo výkonových verziách 70 alebo 81 kW. Kým slabší je k dispozícii výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, výkonnejšia verzia používa 6-stupňovú prevodovku alebo 7-stupňovú dvojspojku DSG. Oba preplňované motory sú spojené so štart-stop systémom, rekuperáciou brzdnej energie a filtrom pevných častíc, takže plnia najprísnejšie emisné normy Euro 6d. Škoda zatiaľ nezverejnila žiadne fotografie interiéru a úpravy nespomína ani v tlačovej správe. Takže na palube sa objavia maximálne logá Scoutline a možno špecifické čalúnenie sedadiel. Aj Scoutline čerpá z inovácií nedávno vynovenej Fabie, takže prináša napríklad LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel či výstrahu pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Z praktických prvkov Simply Clever spomeňme aspoň dvojstranové rohože a odnímateľnú batériu v batožinovom priestore s rekordným objemom 530 až 1 395 litrov.
Škoda Fabia Scoutline - 2018
Škoda Fabia Scoutline - 2018
+3Škoda Fabia Scoutline - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #Škoda Fabia Scoutline
Články podľa značiek