Subaru Legacy má za sebou už 30 rokov kariéry. No je to už dávnejšie, čo tento sedan a kombi zmizli z Európy. Subaru zredukovalo svoju ponuku pre starý kontinent na out-doorové modely XV, Forester a Outback. Výnimku tvorí kombi Levorg a hatchback Impreza, ktorý sa po čase predsa len vrátil, i keď bez dieselu. No na Legacy môžeme s najväčšou pravdepodobnosťou zabudnúť. A je to škoda. Sedan strednej triedy totiž práve na autosalóne v Chicagu debutuje vo svojej siedmej generácii. A tá je naozaj celkom nová.
Využíva modernizovanú platformu Subaru Global Platform (SGP), známu z vlani predstaveného Foresteru. Tá je v porovnaní s prvou platformou SGP ešte tuhšia a ľahšia. Vyrobená je z vysokopevnostnej ocele, o 13 % pevnejšej než predtým. Výsledkom je, že karoséria nového má o 70 % väčšiu torznú tuhosť a je o 100 % tuhšia v ohybe. Z toho profitujú nielen jazdné vlastnosti, ale aj bezpečnosť. Štruktúra skeletu je schopná absorbovať až o 40 % viac nárazovej energie, a to pri čelnej aj bočnej kolízii.
Navonok dramatické konštrukčné zmeny príliš necítiť. Legacy ostáva verné konzervatívnym líniám i keď predsa len športovejšieho strihu, ako velí dizajnový rukopis „Dynamic x Solid“. Sedan dlhý 4 840, široký 1 840 a vysoký 1 500 mm, čo je formát niekde medzi Passatom a Superbom, má typickú 6-uholníkovú masku, rozšírené blatníky a vyššie umiestnenú zadnú kapotu. Zadná časť profilu je tak viac splývavá, ak to porovnáme so šiestou generáciou. V ponuke sú 17– a 18-palcové disky kolies.
Interiér prešiel zásadnejšími zmenami. Palubná doska v tvare krídla nesie nové multimediálne rozhranie Subaru Starlink s 11,6-palcovým, vertikálne orientovaným „tabletom“. Najväčšia dotyková obrazovka v histórii Subaru ponúka ľahšie ovládanie a po prvýkrát aj funkciu rozdeleného displeja. Konektivitu zabezpečujú štyri USB-porty a platformy Apple CarPlay či Android Auto. Prístrojový panel ostal verný analógovým ukazovateľom. Premiérové on-line pripojenie umožňuje diaľkové štartovanie či vzdialený kontakt s vozidlom. Pocit vyššej kvality prinášajú nové materiály či kožou obšitá palubná doska.
Zákazníci si môžu dopriať ventiláciu sedadiel, vyhrievaný volant aj aparatúru Harman/Kardon. Tú si môžu užiť o to viac, že hluk v kabíne klesol o 3 dB. Nová generácia bezpečnostného systému Subaru Eye Sight Drive Assist so stereokamerou však prináša niekoľko noviniek. Okrem autonómnych bŕzd, adaptívneho tempomatu, sledovania slepých uhlov či udržiavania v jazdnom prúde a asistencie pri ich zmene, je teraz pozornosť a únava vodiča monitorovaná pomocou skenovania tváre (DriverFocus Distraction Mitigation). Adaptívne LED svetlá dostali automatické prepínanie diaľkového režimu.
Najviac sa však Legacy líši od konkurentov technikou. Všetky verzie ostávajú verné plochým motorom „boxer“ a symetrickému stálemu pohonu oboch náprav Symmetrical AWD, navyše s vektorovaním krútiaceho momentu. Základom je len nedávno predstavený atmosférický 4-valec 2,5 DOHC. Ten prešiel radikálnou rekonštrukciou. Subaru tvrdí, že v porovnaní s predchodcom má 90 % nových komponentov. Výkon vzrástol zo 126 na 134 kW a krútiaci moment o 236 na 239 Nm. Spojený bude výlučne s kontinuálnou prevodovkou CVT Lineartronic so simulovanými rýchlostnými stupňami.
Nový je aj preplňovaný 4-valec 2,5 Turbo, ktorý debutoval len vlani vo veľkom americkom SUV Asscent a v ponuke nahrádza starší veľkoobjemový 6-valec 3,6 V6. Turbo sa tak vracia pod kapotu Legacy po dlhých siedmich rokoch. Svojich 191 kW a 376 Nm posiela opäť k prevodovke Lineartronic a následne ku všetkým kolesám. Vodič má na výber jazdné režimy Intelligent pre ekonomickú jazdu, Sport a Sport Sharp. Tie menia reakcie motora, prevodovky, trakčných systémov aj riadenia. Podvozok využíva tlmičové vzpery McPherson a zadné lichobežníky. Teraz s hliníkovými komponentmi a dutými stabilizátormi.
S Legacy v Európe rátať pravdepodobne nemôžeme. Zatiaľ sa do Európy nedostala ani nová generácia Foresteru. Bude však nepochybne základom nového out-doorového kombi Outback, a to by do Európy doraziť rozhodne malo.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 840 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 840 |
Výška (mm) | 1 500 |
Rázvor náprav (mm) | 2 750 |
Technické údaje
Motor | 2,5 DOHC | 2,4 DOHC Turbo |
---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 2 498 | 2 387 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 134/5 800 | 191/5 600 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 239/4 400 | 376/2 000 |
Prevodovka | CVT | CVT |
0 – 100 km/h (s) | cca 8,4 | cca 6,1 |