Ferrari 488 GTB tu bolo s nami len štyri roky. Vlani ešte stihlo dostať ostrú verziu Pista, ktorá ponúkla vyšší výkon a nižšiu hmotnosť. Lenže novinka F8 Tributo, ktorá sa predstaví v Ženeve, sa na výkon limitovanej Pisty dotiahne už v základnej verzii. Takže Ferrari hovorí o vôbec najvýkonnejšom 8-valcovom modeli v histórii vzpínajúceho sa žrebca. Jeho srdcom bude centrálne uložený vidlicový motor s nezmeneným objemom 3 902 kubických centimetrov, spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a diferenciálom E-Diff3.
Ten ponúka úžasných 720 koní, teda 530 kW, pri 8 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Systém Variable Torque Managent dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok. To sú identické parametre so 488 Pista takže hovoriť o najsilnejšom modely je trochu prehnané. Počítať môžeme s rovnakými úpravami, ako odľahčeným kľukovým hriadeľom, zotrvačníkom, sacím traktom z uhlíkových vlákien či výfukovým potrubím z ocele Inconel. Nový motor má mať očarujúci akustický prejav. Brutálnu silu krotí pokročilý systém jazdnej dynamiky FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), ktorý robí z F8 Triturbo nielen raketu na okruhoch, ale aj auto na bežné cesty.
Dizajn novinky je skôr evolučný, hoci Ferrari tvrdí, že F8 Tributo naznačuje dizajn budúcich modelov. Pravdepodobne tým myslí na vyspelú aerodynamiku. Množstvo prvkov preberá totiž opäť z Pisty. Napríklad „zobák“ S-Duct, inšpirovaný technológiou monopostov F1, alebo systém pre účinnejší prívod chladiaceho vzduchu k motoru a brzdám. Prítlak vo vysokých rýchlostiach sa zvýšil o 15 %. Zadný aktívny spojler má tvar, ktorý umožnil inštalovať vzadu štvoricu kruhových reflektorov, tak ako za starých dobrých čias. Lamely na odvetranie motorového priestoru zas odkazujú na legendárne Ferrari F40. Výfuky sa posunuli na kraj nárazníka. O to väčší je difúzor.
Dynamika však ťaží nielen z vyššieho výkonu a lepšej aerodynamiky, ale aj z nižšej hmotnosti. Tá klesla o 40 kg. Nové maranellské kupé tak šprintuje na stovku za 2,9 sekundy, o desatinku kratšie ako 488 GTB a takmer na chlp presne v porovnaní so sparťanskou Pistou. Maximálka stúpla na úžasných 340 km/h, o desať viac. Posádka si to bude užívať v kompletne prepracovanom interiéri. Nová palubná doska má turbínové prieduchy ventilácie. Menší volant zlepší splynutie jazdca s vozidlom. Prístrojovému panelu síce dominuje naďalej analógový otáčkomer, no po jeho stranách sú umiestnené displeje. Pribudla aj 7-palcová dotyková obrazovka rozhrania HMI.
Ferrari F8 Tributo sa verejnosti predstaví už zajtra na autosalóne v Ženeve a svojím výkonom zatieni aj konkurentov. Na tom istom mieste bude totiž debutovať aj Lamborghini Huracán Evo (470 kW), Audi R8 Decennium (456 kW) či McLaren 600LT Spider by MSO (441 kW).
Rozmery, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 611 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 979 |
Výška (mm) | 1 206 |
Suchá hmotnosť (kg) | 1 330 |
Technické údaje
Motor | 3,9 V8 BiTurbo |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 3 902 |
Max. výkon (kW/ot.) | 530/8 000 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 770/3 250 |
Prevodovka | 7A |
0 – 100 km/h (s) | 2,0 |
0 – 200 km/h (s) | 7,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 340 |