Športovo úžitkové vozidlá sú pre Mercedes-Benz veľmi dôležité. Momentálne má v portfóliu sedem modelov tejto kategórie. Po celom svete ich doteraz predal viac ako päť miliónov. GLC k tomu prispelo výraznou mierou, a preto dostáva facelift, ktorý ho posúva na vyššiu úroveň. Nejde totiž len o kozmetické zmeny vzhľadu, ale o komplexné vylepšenie asistenčných bezpečnostných systémov, zlepšenie ovládania funkcií auta vďaka systému MBUX a výmenu palety motorov.
Navonok badať zmeny len pozorným okom. Modernizácia zasiahla takmer všetky hlavné vonkajšie črty, no charakter auta ostal zachovaný. Predná maska je výraznejšia vďaka použitiu väčšieho množstva chrómu. Nový tvar dostali aj LED svetlá, ktoré môžu byť za príplatok vybavené technikou Multibeam. Nový dizajn dostali aj LED svetlá vzadu, ktoré spolu s nárazníkom a koncovkami výfuku podporujú dynamický ráz auta.
V interiéri je štandardom čierna farba. Hodnotný dojem vytvára použitie klavírneho laku. Za príplatok je možné stredovú konzolu ozdobiť dubovým alebo orechovým drevom. Ovládanie vozidla zlepší nový volant v dvoch vyhotoveniach. Na ňom sa nachádzajú dve dotykové plôšky, ktorými možno ovládať palubný počítač a informačno-zábavný systém. Okrem tohto spôsobu ovládania sú na palube ešte štyri ďalšie: dotykový ovládač na stredovej konzole, dotyková plocha v strede multimediálneho displeja, ovládanie gestami a ovládanie hlasom.
Práve poslednú možnosť uľahčuje systém MBUX, ktorý bude súčasťou modernizovaného GLC. Interaktívny systém ovládania prináša aj voliteľnú možnosť zobrazenia rozšírenej reality. Kamera pred vnútorným zrkadlom zaznamenáva okolie a na multimediálnom displeji automaticky zobrazuje informácie, ktoré dopĺňajú obraz z videa. K takýmto informáciám patria dopravné značky, pokyny na odbočenie, orientačné čísla alebo názvy.
Vylepšený podvozok a nové motory
Modernizácia modelu GLC sa prejaví aj na jazdných vlastnostiach. Prvýkrát sa v tomto SUV objaví podvozok s dynamickým ovládaním pohybu karosérie s regulovateľným a nastaviteľným tlmením pre prednú a zadnú nápravu. Podvozok dokáže v závislosti od kvality vozovky regulovať tlmenie pre každé koleso zvlášť. Lepšiu ovládateľnosť zabezpečuje priamejšie športové riadenie.
Celkové nastavenie vozidla možno ovládať cez systém Dynamic Select. Na výber sú režimy Comfort, ECO, Sport, Sport+, Individual a v prípade terénneho balíka aj Off-Road a Off Road+. Jazdné režimy upravujú reakcie motora, prevodovky, riadenia a podvozka. Jazdu v náročnejšom teréne pomáha zvládnuť nanovo vyvinutý pohon všetkých kolies 4MATIC.
Faceliftované SUV GLC bude spočiatku v ponuke v dvoch benzínových a v troch naftových verziách. Pod kapotou budú pracovať štvorvalce novej generácie. Zážihová pohonná jednotka s kódovým označením M 264 bude spolupracovať so 48-voltovým systémom s remeňom poháňaným štartovacím generátorom. Vďaka nemu je možné ukladať rekuperovanú energiu a použiť ju pre okamžité zvýšenie výkonu vďaka funkcii Boost. Táto sústava pomáha znižovať spotrebu paliva a zvyšuje agilnosť vozidla.
Nový štvorvalcový vznetový agregát s kódovým označením OM 654 využíva na znižovanie emisií oxidov dusíka systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Všetky varianty spolupracujú s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC, ktorá posiela výkon na obe nápravy.
Pokrokové bezpečnostné systémy
Modernizované GLC bude vybavené aktívnym asistentom udržiavania odstupu Distronic, ktorý v sebe zahŕňa brzdenie pred stojacimi objektmi, asistenta jazdy v zápche, aktívneho asistenta parkovania, režim plachtenia v jazdnom móde ECO, aktívneho asistenta zmeny jazdného pruhu a dokonca funkciu vytvorenia záchrannej uličky, a to v dopravnej zápche alebo na diaľnici do rýchlosti 60 km/h. V rámci príplatkovej výbavy je vozidlo možné vybaviť aj asistentom manévrovania s prívesom.
Bezpečnosť jazdy podporujú aj systémy aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu, sledovania mŕtveho uhla, alebo prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy v spolupráci s navigáciou. Pri vystupovaní chráni posádku výstraha. Tá sa prejaví zvukovo aj vizuálne. Aktívna ostáva ešte tri minúty po vypnutí motora. Bezpečnosť pri jazde zvyšuje aj služba Car-to-X, ktorá vodičovi poskytuje najaktuálnejšie informácie a výstrahy pred nebezpečnými situáciami v cestnej premávke vďaka výmene informácií medzi vozidlami, ako aj medzi vozidlami a dopravnou infraštruktúrou prostredníctvom rádiových vĺn.
Vylepšené GLC absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Do predaja sa dostane v polovici roka. Neskôr výrobca rozšíri ponuku pohonných jednotiek a zároveň môžeme očakávať aj modernizáciu variantu GLC Coupé.
Technické údaje (benzínové motory)
Verzia | GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC |
Typ motora | radový štvorvalec | radový štvorvalec |
Výkon (kW/k) | 145/197 | 190/258 |
Výkon elektromotora (kW) | 10 | 10 |
Max. krútiaci moment spaľovaciaceho motora (Nm) | 280 | 370 |
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm) | 150 | 150 |
Kombinovaná spotreba paliva (l/100 km) | 7,4 –7,1 | 7,4 –7,1 |
Emisie CO₂ (g/km) | 169 – 161 | 169 – 161 |
Technické údaje (naftové motory)
Verzia | GLC 200 d 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC |
Typ motora | radový štvorvalec | radový štvorvalec | radový štvorvalec |
Výkon (kW/k) | 120/163 | 143/194 | 180/245 |
Výkon elektromotora (kW) | – | – | – |
Max. krútiaci moment spaľovaciaceho motora (Nm) | 360 | 400 | 500 |
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm) | – | – | – |
Kombinovaná spotreba paliva (l/100 km) | 5,5 – 5,2 | 5,5 – 5,2 | 5,8 |
Emisie CO₂ (g/km) | 145 – 137 | 145 – 137 | 153 – 151 |