Trojlitrový preplňovaný vznetový vidlicový šesťvalec TDI je v koncerne Volkswagen veľmi rozšírený. Poháňa niekoľko modelov značky Volkswagen a nájdeme ho pod kapotou väčšiny modelov Audi. Do zoznamu pribudnú aj športové verzie sedanu a kombi strednej triedy. Audi S4 a S4 Avant však budú viac voľbou rozumu.
Dôvodom je práve využitie naftového agregátu. Ten má síce slušné parametre, no jeho úlohou je hlavne poskytnúť dostatočnú jazdnú dynamiku s primeranou spotrebou a nízkymi emisiami škodlivých látok. Výkon pohonnej jednotky je 255 kW (342 k) pri 3 850 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 700 Nm motor dosahuje pri 2 500 ot./min. Ekologickejšiu prevádzku zabezpečuje 48-voltový elektrický obvod so štartér-generátorom a preplňovanie má na starosti elektrický kompresor.
O vzrušenie za volantom sa teda majitelia báť nemusia. Dôkazom toho je aj údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h. Sedan vážiaci 1 855 kilogramov to zvládne za 4,8 sekundy a 1 895 kilogramov vážiace kombi je len o desatinu sekundy pomalšie. Maximálna rýchlosť oboch karosárskych verzií je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Prenos výkonu motora na obe nápravy systému quattro bude zabezpečovať tradične osemstupňová automatická prevodovka. Kombinovaná spotreba paliva v prípade sedanu bude 6,2 litra na sto kilometrov. Audi S4 Avant spotrebuje o desatinu litra nafty viac.
Otázkou zostáva, či pôjde v Európe o jedinú pohonnú jednotku pre oba varianty. Na americkom trhu by mal hrať hlavnú úlohu trojlitrový šesťvalec TFSI s výkonom 260 kW (349 k) a krútiacim momentom 500 Nm. V prípade väčších modelov S5, S6 a S7 je práve naftový „mild-hybrid“ jedinou možnosťou pre európskych zákazníkov a pre udržanie flotilových emisií na uzde to bude pravdepodobne platiť aj v prípade oboch verzií S4.