Gorilla Glass od spoločnosti Corning sa nám spája najmä so smartfónmi, ktoré sú výdobytkom posledných rokov. V skutočnosti však toto špeciálne sklo odolné voči poškriabaniu už dávno oslávilo päťdesiatku. Na trhu je jeho šiesta generácia. Objavilo sa síce na okruhových špeciáloch Dodge Dart a Plymouth Barracuda v roku 1968, ale využívalo sa najmä v letectve a vo vojenskom priemysle. K masovému rozšíreniu došlo až v roku 2005, keď na podnet vizionára Steva Jobsa „zažiarilo“ na revolučnom iPhone. Bola to prvá aplikácia pre elektronické zariadenia. Výsledok? Dnes ho používa takmer šesť miliárd telefónov či tabletov.
Je až neuveriteľné, že zatiaľ si nenašlo cestu do automobilového priemyslu. Pritom jeho odolnosť voči poškriabaniu či poškodeniu vplyvom odletujúcich kamienkov z pneumatík je pre autá priam ideálna. To sa ale teraz zmení. Ford totiž oznámil, že Gorilla Glass nasadí ako prvý na svete do masovej produkcie. Premiéru bude mať v jeho „zlatom vajci“, pikape Ford F-150, ktorý je dlhé desaťročia vôbec najpredávanejším autom na severoamerickom trhu. Zákazníci si ho budú môcť dopriať na čelnom okne už tento rok za cenu 900 dolárov, čo je takmer dvojnásobok ceny bežného skla.
Táto investícia sa však môže rýchlo vrátiť, najmä pri pikape, ktorý je vystavený vyššiemu riziku poškodenia okna, vzhľadom na prostredie, v ktorom sa pohybuje. Doteraz Ford použil toto tvrdé sklo len na superšporte Ford GT v roku 2016. Ak bude mať špeciálne sklo z mobilov úspech, možno predpokladať, že po ňom rýchlo siahne konkurencia. Gorilla Glass sa vyrába v USA, v Kóreii, ale aj na Taiwane.