VW Golf VIII: Toto je on. Európsky bestseller sa predvádza na prvých skiciach

10.10.2019 16:10

Najpredávanejšie auto Európy je takmer na štarte. Volkswagen predstaví ôsmu generáciu Golfu už 24. októbra. Dnes uvoľnil prvé oficiálne skice. Očakávať máme dizajnovú evolúciu a revolúciu v digitalizácii. Benzínové aj naftové motory mu ostanú.

Evolúcia neznamená, že nový Golf si v premávke...
Evolúcia neznamená, že nový Golf si v premávke nevšimnete. Zaujme úzkymi svetlami aj svetelnou lištou. Autor: Volkswagen

Predaje Volkswagenu Golf síce v posledných rokoch klesajú, no s veľkým náskokom je stále lídrom európskeho rebríčka najpredávanejších áut. Už takmer 45 rokov. A hoci dostal vo Frankfurte nad Mohanom zdatného súpera v podobe elektromobilu ID.3, ktorý označuje automobilka za Beetle 21. storočia, zabaliť to ešte nechce. V závere roka dorazí na trh jeho ôsma generácia. Automobilka ju verejnosti predstaví už 24. októbra. A aby sa na to náhodou nezabudlo, VW láka prvými oficiálnymi skicami.

Tie ale veľkým prekvapením nie sú. Nový Golf bol totiž už mnohokrát zachytený v premávke s väčším či menším maskovaním. A navyše, ostane verný evolúcii. Známe línie s masívnym zadným stĺpikom budú opäť „vybrúsené“ k väčšej dokonalosti a najmä lepšej aerodynamike. Asi najväčšou zmenou sú uzučké predné svetlá spojené svetelnou lištou. O prívod vzduchu k motoru sa tak budú starať výlučne otvory v nárazníku. Prepracovaná platforma MQB dá Golfu nižšiu hmotnosť, viac komfortu, ale aj viac priestoru pre posádku. Očakáva sa totiž zväčšenie rázvoru.

Interiér bude prepracovaný na nepoznanie....
Interiér bude prepracovaný na nepoznanie. Analógové prístroje nahradia displeje. Klasických tlačidiel dramaticky ubudne. Autor: Volkswagen

Najväčšie zmeny zasiahnu infotainment. Nový Golf bude stále on-line a jeho digitálny kokpit a asistenčné systémy sa majú stať referenčné pre konektivitu a bezpečnosť. Tomu zodpovedá aj úplne prepracovaný dizajn palubnej dosky, ktorá už s ničím iným ako displejmi nepočíta. Prístrojový panel bude tvoriť s centrálnou obrazovkou jednoliaty celok. Úmerne tomu sa z kabíny vytratia mechanické ovládače. A keďže Golf sa nebude zdráhať súťažiť aj s prémiovým Mercedesom-Benz, bude vybavený pokročilým hlasovým ovládaním.

Pod kapotou počíta s trojvalcom 1,0 TSI a so štvorvalcom 1,5 TSI Evo s vypínaním dvoch valcov. Dieselovú ponuku zastúpi 4-valec 2,0 TDI Evo spojený s mildhybridnou sústavou so 48 V elektrickým okruhom. A podľa najnovších informácií predsa len aj menší diesel 1,5 TDI, ktorý nahradí známy agregát 1,6 TDI. Až neskôr pribudne hybridná a plug-in hybridná verzia GTE. S čisto elektrickou verziou sa už nestretneme. Vzhľadom na nový ID.3 by bola celkom zbytočná. Aj naďalej ostane v ponuke kombi Variant. Naopak, Golf Sportsvan odíde do minulosti.

Dobrou správou je, že automobilka potvrdila ostré verzie Golfu GTi a Golfu R. Vzhľadom na sprísňujúce sa emisné limity by nebolo prekvapením, ak by sa zmenili na hybridy alebo plug-in hybridy.

VW Golf VIII - oficiálne skice 2019
VW Golf VIII - oficiálne skice 2019 Autor: Volkswagen

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW Golf #VW #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR