Predaje Volkswagenu Golf síce v posledných rokoch klesajú, no s veľkým náskokom je stále lídrom európskeho rebríčka najpredávanejších áut. Už takmer 45 rokov. A hoci dostal vo Frankfurte nad Mohanom zdatného súpera v podobe elektromobilu ID.3, ktorý označuje automobilka za Beetle 21. storočia, zabaliť to ešte nechce. V závere roka dorazí na trh jeho ôsma generácia. Automobilka ju verejnosti predstaví už 24. októbra. A aby sa na to náhodou nezabudlo, VW láka prvými oficiálnymi skicami.
Tie ale veľkým prekvapením nie sú. Nový Golf bol totiž už mnohokrát zachytený v premávke s väčším či menším maskovaním. A navyše, ostane verný evolúcii. Známe línie s masívnym zadným stĺpikom budú opäť „vybrúsené“ k väčšej dokonalosti a najmä lepšej aerodynamike. Asi najväčšou zmenou sú uzučké predné svetlá spojené svetelnou lištou. O prívod vzduchu k motoru sa tak budú starať výlučne otvory v nárazníku. Prepracovaná platforma MQB dá Golfu nižšiu hmotnosť, viac komfortu, ale aj viac priestoru pre posádku. Očakáva sa totiž zväčšenie rázvoru.
Najväčšie zmeny zasiahnu infotainment. Nový Golf bude stále on-line a jeho digitálny kokpit a asistenčné systémy sa majú stať referenčné pre konektivitu a bezpečnosť. Tomu zodpovedá aj úplne prepracovaný dizajn palubnej dosky, ktorá už s ničím iným ako displejmi nepočíta. Prístrojový panel bude tvoriť s centrálnou obrazovkou jednoliaty celok. Úmerne tomu sa z kabíny vytratia mechanické ovládače. A keďže Golf sa nebude zdráhať súťažiť aj s prémiovým Mercedesom-Benz, bude vybavený pokročilým hlasovým ovládaním.
Pod kapotou počíta s trojvalcom 1,0 TSI a so štvorvalcom 1,5 TSI Evo s vypínaním dvoch valcov. Dieselovú ponuku zastúpi 4-valec 2,0 TDI Evo spojený s mildhybridnou sústavou so 48 V elektrickým okruhom. A podľa najnovších informácií predsa len aj menší diesel 1,5 TDI, ktorý nahradí známy agregát 1,6 TDI. Až neskôr pribudne hybridná a plug-in hybridná verzia GTE. S čisto elektrickou verziou sa už nestretneme. Vzhľadom na nový ID.3 by bola celkom zbytočná. Aj naďalej ostane v ponuke kombi Variant. Naopak, Golf Sportsvan odíde do minulosti.
Dobrou správou je, že automobilka potvrdila ostré verzie Golfu GTi a Golfu R. Vzhľadom na sprísňujúce sa emisné limity by nebolo prekvapením, ak by sa zmenili na hybridy alebo plug-in hybridy.