Prémiový výrobca patriaci pod koncern Tata Motors prežíva turbulentné obdobie. Sprísňujúce sa emisné limity nie sú naklonené veľkým luxusným modelom, ktoré tvoria gro ponuky značiek Jaguar aj Land Rover. Na jednej strane možno povedať, že sa automobilka prispôsobila novému trendu elektromobility, no ani tituly európskeho a svetového auta roka nestačili modelu I-Pace, aby oslovil dostatočné množstvo zákazníkov.
A do toho všetkého ešte zasiahla epidémia koronavírusu, ktorá spomalila kľúčovú čínsku ekonomiku zabezpečujúcu výrobu akumulátorov. Ani to však nebráni vývojárom, aby sa snažili prinášať riešenia mobility budúcnosti. Medzi ne patrí aj Project Vector zameraný na vývoj autonómnej elektrickej platformy. Tá bude umožňovať montáž rôznych druhov nadstavieb, čo prispeje k jej univerzálnemu využitiu.
Vozidlá merajú na dĺžku štyri metre a sú určené výhradne do mesta. Batérie doposiaľ neznámej kapacity sú uložené v rovnej podlahe. Kabína môže slúžiť tak na prepravu osôb, ako aj nákladu. Uplatnenie teda nájde medzi kuriérskymi firmami aj taxislužbami. Generálny riaditeľ automobilky Jaguar Land Rover Sir Ralf Speth vyhlásil, že projekt je pripravený na testovanie v reálnej premávke. To bude prebiehať v domovskom meste automobilky v Coventry. Skúšky prototypov už odsúhlasili aj miestne úrady.
Základnú investíciu vložila do projektu samotná automobilka, ale tá ho koncipovala ako start-up, takže naďalej hľadá investorov. Kedy sa dočkáme finálnej verzie, zatiaľ nevedno. Autonómne riadenie má pred sebou pravdepodobne ešte dlhú cestu, no výskum a vývoj elektrického pohonu napreduje míľovými krokmi. Okrem toho sa elektromobilita stáva v Európskej Únii nevyhnutnosťou, keďže bez lokálne bezemisných vozidiel, nebudú mať výrobcovia šancu plniť prísne emisné limity, za ktorých nedodržanie hrozia vysoké pokuty.