Po Bugatti Divo, rekordnom Chirone Super Sport 300+, výročnom Centodieci a nádhernom solitéri La Voiture Noire, predstavuje automobilka z Molsheimu ďalšiu „limitku“. Tentoraz určenú tým, ktorí by so svojím Chironom radi zavítali na okruh alebo šialenou rýchlosťou „vymetali“ serpentíny kdesi na horských priesmykoch. Nový Chiron Pur Sport, ako naznačuje samotný názov, je jednoducho puristickým derivátom neuveriteľne výkonného Chironu. Ten prešiel tuningom, ktorý ho zbavil 50 kg hmotnosti, zlepšil aerodynamiku a znížil podvozok. Výsledkom má byť neuveriteľná priľnavosť v zákrutách.
Nekompromisné športové ambície sú zjavné na prvý pohľad. Zväčšená „podkova“ ale aj postranné otvory tvoria bránu pre vstup väčšieho objemu chladiaceho vzduchu. Predĺžený predný splitter zlepšuje prítlak. O to isté sa stará neprehliadnuteľné zadné krídlo s rozpätím 1,9 metra a zväčšený difúzor, s ktorým vytvára motív písmena X. Odstránenie hydraulického výsuvného spojlera prinieslo úsporu 10 kg. Dvojfarebné lakovanie karosérie s odhalenou čiernou karbónovou štruktúrou spodných partií, ktoré „splývajú“ s asfaltom, Chiron opticky znižuje. Magnéziové kolesá sú doslova umeleckým dielom.
Okrem desiatich lúčov obsahujú kruhové lopatky, ktoré pri vysokých rýchlostiach doslova vysávajú vzduch z oblasti blatníkov čim znižujú turbulencie a zlepšujú chladenie. Využitie horčíka zároveň znamená úsporu ďalších 16 kg, teda štyroch na každom disku. Ďalšie dva kilogramy ušetrilo Bugatti na brzdových strmeňoch a kilogram na brzdových platničkách. Hmotnosť neodpružených hmôt tak klesla o celých 19 kg. Kolesá obúvajú exkluzívne pneumatiky Michelin Bugatti Sport Cup 2 R so zmiešaným profilom 285/30 R20 na prednej a 355/25 R21 na zadnej náprave.
Vyznačujú sa vyššou priľnavosťou zmesi, ktorá znamená o 10 % väčšie bočné zrýchlenie. To je ale aj výsledkom úprav podvozka. Predné pružiny sú tuhšie o 65 % a vzadu o 33 %. O 130 % narástla tiež pevnosť spojov medi zavesením kolies a karosériou. Vzadu sú spoje pevnejšie o 77 %. Celé to „dolaďujú“ masívnejšie karbónové stabilizátory a zmenený odklon kolies (- 2,5 stupňa). Za takýchto okolností by mal Chiron Pur Sport zabezpečiť dokonalý kontakt kolies s asfaltom. Daňou za to je však nižšia maximálna rýchlosť. Tá klesla na 350 km/h. Zato sa môže Pur Sport pochváliť brutálnou akceleráciou.
Jeho 8-litrový 16-valec dopovaný dvojicou turbodúchadiel a zvýšenými maximálnymi otáčkami zo 6 700 na 6 900 za minútu, má síce nezmenených 1 500 koní (735 kW) a krútiaci moment 1 600 Nm, spojený je však s upravenou 7-stupňovpu prevodovkou. Skrátené a „hustejšie“ prevody zlepšili pružnosť až o 40 %. Pur Sport tak napríklad zvládne zrýchlenie zo 60 na 120 km/h o dve sekundy rýchlejšie. Puristickému charakteru zodpovedá „surový“ interiér plný Alcantary, brúseného hliníka a modrých akcentov. Emócie za volantom zvýši nezameniteľná zvuková kulisa generovaná titánovým výfukom vyrobeným 3D tlačou.
Ak máte záujme, pripravte si tri milióny eur, ale pozor, toto je cena bez dane. Výroba Pur Sportu odštartuje v Molsheime v druhej polovici roka, pričom vznikne len 60 kusov. Momentálne sú ešte linky obsadené limitovanou edíciou Bugatti Divo, ktorá sa dostane k prvým zákazníkom ešte tento rok.