Foto: Karma Automotive
Kalifornská automobilka Karma Automotive vo vlastníctve čínskej spoločnosti Wanxiang Group má do budúcna veľkolepé plány. Ich základom sa má stať vysokoflexibilná platforma E-Flex. Jej univerzálnosť umožní postaviť na jednom šasi veľké množstvo rôznych automobilov od tých športových až po dodávky, a to s rôznymi alternatívnymi pohonmi. Premiéru bude mať v plug-in hybridnom kupé Karma Revero GT s batériami a so spaľovacím motorom v úlohe „range extenderu“, teda predlžovača dojazdu.
Foto: Karma Automotive
Platforma však umožní aj stavbu čistých elektromobilov. K dispozícii bude až 22 rôznych konfigurácii s rôznou kapacitou a umiestnením akumulátorov, ako aj rôznymi elektrifikovanými druhmi pohonov od hybridných cez plug-in hybrdné až po čisto elektrické. „Cieľom projektu E-Flex je demonštrovať schopnosti spoločnosti Karma v aplikácii alternatívnych pohonov, autonómneho riadenia, umelej inteligencie a pokročilých dopravných riešení,“ uviedla spoločnosť v tlačovej správe.
Nová platforma umožní automobilke rýchly a lacný vývoj modelov, ktoré budú smerovať k rôznym skupinám zákazníkov. Vzniknúť má celkom päť odlišných produktov s rôznymi druhmi pohonov, presne podľa požiadaviek objednávateľa. Pripomeňme, že Karma Automotive vznikla v roku 2015, rok po tom, čo čínsky dodávateľ autodielov Wanxiang Group kúpil aktíva zbankrotovanej spoločnosti Fisker Automotive za 149,2 milióna dolárov. Nákup však nezahŕňal značku Fisker a ochranné známky, ktoré vlastní Henrik Fisker, známy dizajnér a tvorca krásneho kupé Fisker Karma, z ktorého vzniklo len 2 000 exemplárov.