Americká automobilka Ford pred časom oznámila, že v budúcnosti sa chce zamerať hlavne na segmenty SUV a pick-upov a zdokonaľovať športový model Mustang. Keďže v Spojených štátoch amerických sú pick-upy rovnako obľúbené ako SUV a crossovery, nová generácia legendárneho modelu F-150 nesmie v žiadnom ohľade zostávať.
Čo by to však bolo za ikonu, keby si nezachovala tradičné prvky? Nemožno sa preto čudovať, že exteriér podstúpil len minimálne úpravy. Novinkou sú vylepšené LED svetlá a prepracované nárazníky, maska a kapota. Predná maska dostala funkciu uzatvárania otvorov, čo pri vyšších rýchlostiach zlepšuje aerodynamiku a tým znižuje spotrebu paliva. Okrem toho sa zo spodnej časti automaticky vysúva splitter.
Hlavnou zmenou je však základná pohonná jednotka, ktorú tvorí 3,5-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 280 kW (375 k) a krútiacim momentom 637 Nm, ktorý spolupracuje s desaťstupňovou automatickou prevodovkou. Práve do nej je zakomponovaný elektromotor s výkonom 35 kW (47 k). Ten čerpá energiu z akumulátora s kapacitou 1,5 kWh. Napriek hybridnej technike pod kapotou utiahne Ford F-150 príves s hmotnosťou 5,5 tony.
Okrem hybridizácie sa nová generácia môže pochváliť aj modernou elektronikou. Z hľadiska bezpečnosti jazdy dohliada na vodiča predkolízny asistent s autonómnym brzdením, asistent jazdy s prívesom a adaptívny tempomat na úrovni SAE 2, ktorý na diaľnici dovoľuje využívať poloautonómny režim riadenia bez nutnosti držať volant.
V interiéri možno ovládať informačno-zábavný systém Sync4 cez osem alebo dvanásťpalcovú dotykovú obrazovku. Prístrojový panel môžu tvoriť tradičné ukazovatele rýchlosti a otáčok spolu so štvorpalcovým displejom, no vyššie verzie ponúkajú dvanásťpalcový digitálny prístrojový štít. Prestíž na palube zvyšuje prítomnosť audiosústavy Bang & Olufsen, ktorá má v prevedení Sound System Unleashed až 18 reproduktorov.