Ford sa rozhodol postaviť svoju budúcnosť na off-roadoch, pikapoch a SUV. Tie súčasné mu však nestačia. A tak už dávnejšie oznámil, že chystá návrat legendárneho Bronca, vyrábaného v rokoch 1965 až 1996. V tých časoch bol zdatným súperom pre Jeep Wagonner, Cherokee, Land Rover Discovery či Range Rover. Automobilka ho plánovala nadšeným priaznivcom Bronca predstaviť už na jar, no koronavírus posunul termín až na polovicu júla. No čakať sa oplatilo. Bronco sa vracia v úžasnej forme so správnym nádychom retra a schopnosťami, ktorými má najbližšie k Wrangleru a novému Land Roveru Defender.
Posunulo sa teda smerom k svetu off-roadov. A navyše, po prvýkrát v histórii prichádza v predĺženej 4-dverovej verzii a tiež civilnejšom vyhotovení Bronco Sport, ktoré by sa malo cítiť skvelo aj na asfalte. Bronco tak zasiahne zákazníkov SUV aj nefalšovaných terénnych áut. Že ide o Bronco, niet najmenších pochybností. Na pôvodnú klasiku nadväzuje kruhovými reflektormi a maskou, ktorá evokuje prvú generáciu ešte zo šesťdesiatych rokov. Pridalo však drsnejší štýl, čo vidieť na rozšírených plastových blatníkoch, mohutnej ochrane podvozka a modulárnej karosérii, inšpirovanej práve Jeepom Wrangler.
Zákazníci budú môcť demontovať dvere aj strechu, ktorá je tvorená odnímateľnými panelmi. Môžu si tiež vybrať rôzne nárazníky, vrátane tých najodolnejších s integrovaným navijakom. K dispozícii su „deravé“ dvere. Zaujímavým prvkami sú lišty nad svetlometmi, ktoré slúžia na uchytenie nákladu alebo ako držiaky kamier. Základ Bronca je naozaj „drsný“. Využíva rámový podvozok budúcej generácie Rangeru a tuhú zadnú nápravu. Len predné kolesá sú zavesené nezávisle, čo ocenia majitelia z hľadiska komfortu a jazdných vlastností. O odpruženie a tlmenie sa starajú tlmiče a vinuté pružiny.
Do terénu sa Bronco zahryzne obrovskými 35-palcovými pneumatikami, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy všetkých verzií. Vďaka svetlej výške až 294 mm si dvojdverové Bronco trúfne na veľké nerovnosti, dokladujú to jeho nájazdové uhly (43,2/37,2 stupňa). Nestratí sa ale ani predĺžená verzia, hoci jej prejazdový uhol klesne z 21,1 na 20,0 stupňa. Obe verzie zvládajú brody hlboké 851 mm. To všetko sú parametre, ktoré stavajú Bronco do silnej pozície proti Wrangleru a Defenderu. A sily dosť by malo mať aj pod kapotou, kde sa na úvod objaví dvojica benzínových motorov. Základom je 2,3-litrový preplňovaný 4-valec EcoBoost s výkonom 198 kW a krútiacim momentom 420 Nm.
Silnejšou alternatívou je 6-valec 2,7 EcoBoost s výkonom 231 kW a krútiacim momentom 542 Nm. Štvorvalec je spojený s atypickou 7-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ford ju označuje ako „6 +1“, to preto, že prvý prevodový stupeň je v podstate redukčným prevodom. Takzvaný „crawel gear“ má pomer 94,75 : 1, čo znamená obrovskú silu v teréne. Dopriať si však môžete aj komfortný 10-stupňový automat. Ten je pre výkonnejší 6-valec štandardom. Vďaka dvojrýchlostnej rozvodovke ponúkne terénny prevod s pomerom 67,8 : 1. Pomôžu aj ďalšie terénne „vychytávky“. Systém voľby jazdných režimov G.O.A.T (Go Over Any Terrain), obsahuje napríklad trakčné módy Baja, Slippery and Sand, Mud/Ruts nebo Rock Crawl.
Napriek množstvu elektroniky vrátane infotainmentu Ford Sync4 vybaveného 8,4– alebo 12-palcovou obrazovkou, je Bronco nesmierne odolné aj v interiéri. Povrchom nevadí vode ani nečistoty. V pogumovanej podlahe nájdete výpustné otvory, takže vystriekať znečistenú kabínu Bronca „vapkou“ nie je žiaden problém. Majitelia tu tiež nájdu množstvo praktických úchytných bodov a rukovätí. V ponuke bude sedem úrovní vybavenia (Base, Big Bend, Black Diamond, Outer Banks, Wildtrak, Badlands a limitované First Edition), no okrem toho pripravil Ford pre Bronco neuveriteľných 200 doplnkov vrátane svetelných rámp, kamier a ďalších terénnych či štylistických prvkov.
K prvým zákazníkom sa má nové Bronco dostať na jeseň budúceho roka. Základná verzia bude štartovať na 29 995 dolároch. Objednávky sú však už otvorené. Bronco má nepochybne veľké šance na úspech.