Je toto ďalšia odpoveď na otázku, ktorú nik nepoložil? Alebo položil? Niektorí analytici totiž predpovedajú, že móda SUV, ktoré majú dnes na trhu viac ako 40 % podiel, pomaly odznie. A čo ich nahradí? Čaká sa na objav novej kategórie. Možno by ňou mohlo byť čosi, čo práve predstavuje malá talianska spoločnosť Aznom. Na svet totiž priviedla monštrum Palladium – kríženca pikapu, SUV, luxusu v štýle Cullinanu a výkonu, ktorý má najbližšie k hyperšportom. Najviac však šokuje dizajnom, na míle vzdialeným elegancii, ktorú ešte prednedávnom predvádzali talianske štylistické štúdia.
Opulentný obor s dĺžkou takmer šesť metrov mieri pravdepodobne na ázijské trhy či na Blízky východ, kde výstrednosť neprekáža, naopak, je žiadaná. A Palladium v tomto smere naozaj vytŕča z davu. Nemožno ho porovnať s ničím súčasným. Je to hyperluxusné a hypervýkonné 4-dverové kupé na základoch amerického RAM-u 1500, druhého najpredávanejšieho pikapu planéty. Práve platforma vtisla Palladiu neštandardné proporcie. Úplne nová karoséria je postavená obrovskom rázvore s krátkymi prevismi. Takmer kolmej prednej časti dominuje podsvietená maska s vertikálnymi lamelami.
Kabína v zadnej časti, kde sa kedysi nachádzala korba, klesá v štýle kupé a bohato modelované blatníky zas evokujú niektoré modely Bentley. Svetelné efekty nechýbajú ani na „zadnom čele“. To sa vysúva, čo znamená, že posádka má komfortný prístup do kufra. Interiér disponuje tými najvyberanejšími materiálmi. Dvojicu klasických zadných sedadiel nahrádza sofa. Nechýba stolík ani bar, ktorého teplota sa nastavuje cez displeje vo dverách. V tomto smere Palladium nijako nezaostáva za produktmi Rolls-Royce. A vyrovnať sa im chce aj dynamikou.
Pod prednou kapotou sa nenachádza nič menšie ako 5,7-litrový benzínový 8-valec HEMI. Tentoraz ale doplnený dvojicou turbodúchadiel. Tie zvýšili jeho výkon na mohutných 522 kW a krútiaci moment na gigantických 950 Nm, čo znamená, že Palladium s hmotnosťou 2 650 kg šprintuje na stovku za 4,5 sekundy. Len maximálna rýchlosť je obmedzená pre prirodzené limity na 210 km/h. Palladiu v tom pomáha upravená 8-stupňová prevodovka BorgWarner a stály pohon oboch náprav. Ťažisko sa Aznom snažil udržať na uzde znížením podvozka o 30 mm v porovnaní s americkým darcom orgánov.
Svetlá výška je i tak dostatočná na prekonávanie prakticky akýchkoľvek terénov. Palladium by tak malo rozmaznávať posádku na asfalte aj mimo neho. O deceleráciu sa stará obria brzdová sústava Brembo s 380-milimetrovými kotúčmi, do ktorých sa zahrýzajú 6-piestikové strmene. Cenu zatiaľ nepoznáme, iste bude astronomická. To ale Palladiu neublíži. Aznom totiž vyrobí len desať exkluzívnych exemplárov, o ktorých predaj sa obávať iste nemusí. Okrem východu má nepochybne dvere otvorené aj do Ruska či USA. Tak čo poviete, je to objavená diera na trhu?