O novom Qashqai nás Nissan v poslednom čase informuje pravidelne. Ani sa niet čomu čudovať, je to jeho kľúčová tohtoročná premiéra. Navyše mu na tomto niekdajšom bestselleri mimoriadne záleží, keďže v posledných rokoch jeho predaje padali. Súčasná generácia je na trhu už od roku 2014. Predalo sa z nej síce viac ako jeden milión kusov, ale niekdajšiu slávu zakladateľa segmentu crossoverov nedosiahla. Novinka bude preto nová doslova od podlahy. Základom tretej generácie sa stane platforma CMF-C. Tá umožní príchod nových asistenčných a emisných technológií.
Napriek zachovaniu približne pôvodných rozmerov ponúkne Qashqai viac vnútorného priestoru, napríklad o 20 mm viac miesta na nohy vzadu, a bude tiež ľahší. Stojí za tým o 50 % vyšší podiel vysokopevnostnej ocele, ale aj rozsiahle nasadenie ďalších ľahkých materiálov. Dvere, blatníky a predná kapota z hliníka sa postarajú o redukciu hmotnosti o 60 kg a kompozitné zadné veko zas Qashqai odľahčí o 21 kg. Zároveň má vzrásť torzná tuhosť karosérie o 41 %, čo je zárukou istých jazdných vlastností a rýchlych reakcií na riadenie.
Pripravené sú dva druhy podvozka. Verzie s pohonom 4×4 dostanú nezávislé zavesenie všetkých kolies na vzperách McPherson, verzie 4×2 si vystačia vzadu s jednoduchšou vlečnou nápravou. Kolesá budú mať priemer 19 alebo 20 palcov. V ponuke budú dva hybridné systémy. Základom sa stane 4-valec 1,3 ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System). Pod touto skratkou sa skrýva 12 V mild-hybridný systém so štartér-generátorom a malým li-ion akumulátorom s výkonom 103 alebo 117 kW.
Výkonnejší variant bude možné spojiť ako jediný s pohonom oboch náprav 4×4. Podmienkou bude prevodovka CVT. Oveľa zaujímavejší je ale hybridný pohon E-Power, ktorý už Nissan používa vo svojich japonských modeloch Note, Serena a Kicks. Qashqai E-Power bude totiž viac elektromobilom ako konvenčným hybridom. Hlavným trakčným motorom bude elektromotor s výkonom 140 kW, napájaný benzínovým 4-valcom s objemom 1,5 litra.
Nissan sľubuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu, hladký chod, podobný jeho elektrickému Leafu, a samozrejme, nízku spotrebu paliva. Vodič si bude môcť vyberať jeden z troch jazdných režimov – Standard, Sport alebo Eco. A chýbať nebude ani mód e-Pedal, s reguláciou rýchlosti len pomocou „plynu“. Zlou správou je, že hoci pôjde o najvýkonnejšiu verziu Qashqaia, E-Power nebude možné kombinovať so štvorkolkou.
Pod elektrický ovládaným zadným vekom pribudne 50 litrov priestoru pre batožinu. Celkový objem by mal byť približne 480 litrov. Pocit vnímanej kvality zlepšia nové materiály, koža Nappa či sklenené dekorácie. Palubná doska bude osadená 9-palcovým dotykovým displejom infotainmentu a 12,3-palcovým TFT displejom prístrojového panelu. Chýbať nebude ani 10,8-palcový head-up displej. Bezpečnosti prospejú matricové LED svetlá s dvanástimi individuálne ovládanými segmentmi a natáčaním lúčov. Viac sa dozvieme 18. februára.