O novom lacnom SUV nás Škoda informuje už takmer rok. Napokon, štúdia Vision In, ktorá bola jeho predzvesťou, debutovala v indickom Dillí v polovici minulého roka. Novinke však urobila škrt cez rozpočet koronakríza. Teraz je však už na marcovú premiéru Kushaku, ktorého názov pochádza z jazyka sanskrt a znamená vládca, naozaj všetko pripravené. Škoda to prezradila spolu s novými škicami finálnej verzie. Tie ukazujú, že od konceptu sa Kushaq až tak zásadne nezmenil.
Nevzdá sa typických dizajnových prvkov Škody ako delených predných svetiel, robustnej masky s vertikálnymi zdvojenými rebrami, zadných delených svetiel s kryštalickou štruktúrou či prelisu „tornado line“ na bočných partiách. V sérii majú byť dokonca denné a stretávacie LED svetlá. Chýbať nebude difúzor ani strešný spojler. Interiér má disponovať klimatizáciou, dotykovým displejom a za príplatok infotainmentom s 12,3-palcovým virtuálnym kokpitom. Jednoducho, toto auto nevyzerá vôbec lacno, hoci práve to má byť jeho hlavný tromf.
Škoda pre to urobila všetko. Kushaq, s rázvorom náprav 2 651 mm, na chlp zhodným s Kamiqom, je totiž prvým výsledkom projektu IndiaQ 2.0, ktorého súčasťou budú celkom štyri vozidlá – dve SUV a dva liftbacky – pod značkami Škoda aj VW. Odštartujú novú ofenzívu koncernu na tomto miliardovom trhu po neúspešných pokusoch spolupracovať v Indii so Suzuki a neskôr s Tata Motors. To, že Kushaq dostal prioritu, nie je náhoda. Práve česká značka bola poverená indickými aktivitami koncernu.
V jej réžii a v jej novom vývojovom stredisku v Pune sa rodila platforma MQB A0 IN, čo je lacnejšia verzia známej architektúry MQB A0, na ktorej stoja európske modely. To preto, aby sa indické novinky dokázali prispôsobiť cenovým očakávaniam Indov. A asi sa to podarilo, pretože základný Kushaq má podľa neoficiálnych informácií stáť po prepočte približne 9 950 eur – o 5 740 menej ako európsky Kamiq. Pritom Škoda nerobila zásadné kompromisy ani v oblasti bezpečnosti, kvality a ako vidíme, ani v dizajne.
Pod kapotou bude na výber z dvoch motorov – 3-valca 1,0 TSI a 4-valca 1,5 TSI. Okrem manuálnej 6-stupňovej prevodovky je pripravený 6-stupňový automat alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Pohon oboch náprav Kushaq neponúkne. Ale ten nemá ani európsky Kamiq. V každom prípade by takouto ponukou nepohrdli ani Európania. Na to však zabudnime. Kushaq budú vyrábať priamo v Indii s využitím 95 % komponentov od lokálnych dodávateľov. To je ďalšie tajomstvo jeho lákavej ceny.