Mercedes-Benz vytvoril v roku 2004 modelom CLS celkom novú triedu 4-dverových kupé. Bola to rana priamo do čierneho. Odvtedy predal viac ako 450 000 kusov. Záujem o tento športový derivát triedy E prejavujú v posledných rokoch najmä zákazníci z Číny, Kórei a USA. Domovské Nemecko je až na štvrtom mieste. Súčasná tretia generácia CLS je na trhu od roku 2018, čo nie je až tak dlho, napriek tomu príde ešte tento mesiac vo vynovenej podobe. Pritom len vlani v lete absolvovala aktualizáciu. CLS obohatila napríklad o nový infotainmentu MBUX či úspornejšiu mild-hybridnú technológiu pod kapotou. Na svete je však modernizovaná trieda E a tak sa dalo čakať, že CLS sa zvezie na jej inovačnej vlne.
Tentoraz sa zmeny týkajú najmä dizajnu. Športový strih umocňuje štandardne dodávaný balík AMG Line, čo znamená nárazníky s väčšími otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu, masku s hviezdnym vzorom, ale aj rozšírené prahy, či dva nové dizajny 19-palcových kolies. K dispozícii však budú aj väčšie dvadsiatky v sivom prevedení Tremolite alebo čiernom High Glass. V palete farieb karosérie zasa pribudol modrý odtieň Starling Blue Metallic a odtiene Jupiter Red, Cashmere White Magno alebo Emerald Green. V kabíne sa objavujú nové obklady stredovej konzoly a palubnej dosky. Napríklad drevo Open Pore Brown Walnut alebo High-Gloss Grey Wood. Nová je aj ponuka dvojfarebného čalúnenia Neva Grey/Magma Grey a Sienna Brown/Black.
Všimnúť si tiež môžeme modernejší volant čalúnený kožou Nappa, ktorý je vybavený kapacitnými senzormi rúk, čo je výhoda pre prácu asistenčných systémov. Zvlášť pre systém udržiavania v jazdnom prúde Active Steering Assist. Inteligentný rýchlostný asistent Active Speed Limit Assist je teraz schopný upravovať tempo aj na základe dát navigácie či dokonca na základe živého dopravného spravodajstva. Parkovací asistent Parktronic novej generácie zvláda nielen automatické parkovacie manévre, ale aj vyparkovanie z miesta. Paleta motorov sa nemení, niektoré verzie, napríklad 6-valcová 450 4Matic, využívajú mild-hybridný systém EQ Boost, vybavený 48 V štartér-generátorom v prevodovke s výkonom 16 kW a dodatočným krútiacim momentom 250 Nm.
Tá dostala 20-palcové 5-lúčové disky, špecifický lak karosérie Selenite Grey Mango, športové polepy, ale aj balíky AMG Night Package a Night Package II. V interiéri sa objaví dvojfarebné čalúnenie Black/Silver Grey Pearl, volant s červenými akcentmi, karbónové doplnky, ale aj plaketa AMG na stredovej konzole s poradovým číslom.