Škoda rozširuje ponuku Octavie o ďalšiu verziu. Tentoraz ale premiérovú. Po prvý raz sa totiž tento boleslavský bestseller zaradí do rodiny modelov Sportline. Teda k Superbu Sportline, Kodiaqu Sportline, Karoqu Sportline a najnovšie Enyaqu iV Sportline. Je to tak trochu hra na RS, ktorá prinesie Octavii viac emócií. I keď bez veľkej nádielky výkonu pod kapotou. Dobrou správou je, že nový Sportline si budete môcť dopriať vo verzii liftback aj ako praktické kombi. Sportline sa postaví medzi súčasnú Octaviu Style a RS.
Tuning exteriéru priniesol Octavii Sportline lesklú čiernu masku, vrátane rámu, špecifický predný spojler, 17-palcové lesklé čierne disky Pulsar, ako aj čierny difúzor s chrómovou lištou. Liftback navyše pridáva decentný čierny zadný spojler. Nechýbajú ani čierne nápisy Sportline na blatníkoch či čierny nápis Škoda na veku kufra. Za príplatok si môžete dopriať väčšie, 18-palcové disky Vega s čiernou metalízou, alebo dokonca devätnástky Taurus. Opäť čierne.
Interiér vychádza z úrovne Style, no na textilom potiahnutej palubnej doske pridáva čiernu dekoračnú lištu Piano Black. Športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv ešte viac navodzujú atmosféru RS. Čalúnené sú priedušným materiálom ThermoFlux. Multifunkčný športový trojramenný volant, opäť z RS, je zdobený plaketou Sportline. Na prahoch sa zas objavuje nápis Octavia. Pritom sa novinka nezbavila praktických prvkov Simply Clever, ako napríklad USB-C konektora vo vnútornom spätnom zrkadle.
Pre Sportline je v ponuke v podstate kompletná zostava motorov novej Octavie, samozrejme, s výnimkou nadupaného dvojlitra 2,0 TSI s výkonom 180 kW, najsilnejšieho dieselu 2,0 TDI (147 kW) a výkonnejšej verzie plug-in hybridu 1,4 iV (180 kW), ktoré sú vyhradené vrcholovej verzii RS, RS TDI a RS iV. Výkon sa pohybuje v rozmedzí od 85 kW (115 PS) do 150 kW (204 PS). Motor 1,5 TSI (110 kW) možno na želanie objednať so 7-stupňovou dvojspojkovou DSG a mild-hybridnou sústavou, zatiaľ čo motor 2,0 TSI (140 kW) a DSG je dostupný s pohonom všetkých kolies.
Plug-in hybridná verzia Sportline iV je naladená na 150 kW a verzia G-TEC spaľujúca zemný plyn (CNG) na 96 kW. Motor 2,0 TDI má 85 kW alebo 110 kW. Obe verzie sú dostupné s prevodovkami DSG, tá výkonnejšia navyše s pohonom oboch náprav. Nechýba ani adaptívny podvozok DCC, dostupný na želanie. Ponúka až 15 stupňov nastavenia tlmičov. Trojvalec 1,0 TSI pod kapotou nenájdete, pretože by príliš neladil s dynamickým charakterom Sportline. Novinka by sa mala dostať k zákazníkom ešte túto jar.