Hyundai i30 druhej generácie nahradí terajší model po takmer piatich rokoch od jeho zavedenia. Ten sa od začiatku vyrába v českých Nošoviciach, kórejská automobilka však najnovšie plánuje zvýšiť výrobnú kapacitu z 200 000 až na 300 000 kusov ročne. Očakávania sú teda vysoké.
Od spustenia výroby v roku 2007 sa i30-ky predalo v Európe vyše 360 000 kusov, najlepším rokom bol rok 2010, keď sa jej predalo 115 000 exemplárov, čo predstavovalo šieste miesto v segmente C na európskom trhu. Analytici predpokladajú, že zotavenie trhu by malo priniesť sedem percentný nárast v dopyte po automobiloch tejto triedy v najbližších troch rokoch. Hyundai by chcel len v Európe ročne predať viac ako 120 000 kusov i30, čo by znamenalo päť percentný podiel na trhu. Opierať sa môže aj o silný marketingový nástroj, ktorým je päťročná záruka.
Na frankfurtskom autosalóne prežil svoj debut päťdverový model, ďalšie verzie ako trojdverový hatchback a kombi prídu na trh približne o rok neskôr. Druhá generácia bola vyvinutá v Hyundai Motor Europe Technical Centre v Rüsselsheime a má predstavovať ďalší posun v unikátnej dizajnovej interpretácii fluidic sculpture.
Tečúce línie sú zjavné už na prvý pohľad. Oblúkové mriežky chladiča, snaha o trojrozmernosť jednotlivých prvkov, vlnité linky inšpirované prírodou a modernou architektúrou – to všetko má vytvárať pocit pohybu.
Cieľom bolo priblížiť dizajn i30 novému modelu i40, rodinná DNA musí byť skrátka ľahko rozpoznateľná. Zjednocujúcim dedičným prvkom nových Hyundaiov je aj šesťhranná mriežka chladiča. Predné svetlomety majú túto mriežku lemovať ako dva drahokamy, čo má autu pridávať na sile osobnosti a pôsobiť luxusne. Hoci tečúce línie nie sú kórejským ani rüsselsheimským vynálezom, podarilo sa ich spojiť do vcelku vkusnej kombinácie.
Na pohon budú slúžiť spočiatku štyri motorizácie – dve naftové a dve benzínové. Základom bude 1.4 CVVT (80 kW/109 k), ktorú doplní silnejšia 1.6 GDI (99 kW/130 k). Ponuku naftových agregátov zastúpia motory 1.4 CRDi (66 kW/90 k) a 1.6 CRDi (94 kW/128 k). Výkonnejší turbodiesel by mal byť bestsellerom. S ním i30 z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 197 km/h. Emisie CO2 udrží pod hodnotou 100 g/km.
Všetky motory budú spolupracovať so šesťstupňovým manuálom, v ponuke však bude aj šesťstupňový automat.
Interiér bol inšpirovaný vyšším štandardom nového modelu i40. Vodič si bude môcť zvoliť vďaka systému Flex Steer jeden z troch režimov riadenia: Comfort, Normal a Sport. Každý z nich poskytuje inú odozvu a spätnú väzbu.
Na stredovej konzole sa nachádza navigačný systém s novým, 7-palcovým displejom, ktorý zároveň zobrazuje aj širokú škálu informácii pre vodiča. K dispozícii bude aj dvojzónová klimatizácia či panoramatické strešné okno s možnosťou úplného otvorenia. Za príplatok si dokúpite aj TFT Supervision – prístrojový panel s modernou grafikou a vysokým rozlíšením.
Kabína má v porovnaní s predchádzajúcim modelom priestrannejší interiér, čomu zodpovedá aj nárast rozmerov karosérie. Tá je teraz dlhšia, širšia a o niečo nižšia (4300 × 1780 × 1470 mm). Napriek športovejším proporciám má batožinový priestor objem 378 l, čo v porovnaní s aktuálnou generáciou predstavuje 10 percentný nárast objemu.
Nový Hyundai i30 sa do predaja dostane už v prvom štvrťroku 2012.