So Subaru Impreza WRX sme sa v Európe rozlúčili už pred troma rokmi. Ako inak, dôvodom boli emisie. A z toho istého dôvodu sa ostrej „Imprezy“ nedočkáme ani v budúcnosti. Je to ale veľká škoda, pretože nová generácia postavená na novej platforme SGP (Subaru Global Platform) je tá najvýkonnejšia v histórii. Pod kapotou sa objavuje preplňovaný boxer s objemom 2,4 litra. Poskytuje 192 kW pri 5 600 otáčkach za minútu a maximum krútiaceho momentu 350 Nm neklesá v širokom pásme od 2 000 do 5 200 otáčok za minútu.
Motor môže byť spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo špeciálne upravenou kontinuálnou prevodovkou CVT Performance Transmission s ôsmimi predvolenými rýchlostnými stupňami. V porovnaní s bežnou prevodovkou Subaru radí o 30 % rýchlejšie na vyššie prevodové stupne a o 50 % rýchlejšie smerom nadol. Aby vydržala enormné zaťaženie, je vybavená prídavným chladičom. Sila novej pohonnej jednotky putuje k obom nápravám cez stály pohon Symmetrical AWD s aktívnym vektorovaním krútiaceho momentu.
Bohužiaľ, Subaru nezverejnilo finálne dynamické parametre. Adrenalínové Gény WRX sú však zjavné na prvý pohľad. Šesťuholníkovú prednú masku dopĺňajú agresívne tvarované otvory v nárazníku. Zboku zaujmú odvetrávacie štrbiny v predných blatníkoch či rozšírené prahy. Disky majú priemer 17-palcov, ale ak si priplatíte za paket GT, dostanete sivé osemnástky. Vzadu sa WRX líši od konvenčnej Imprezy decentným spojlerom na kapote, dvoma pármi funkčných výfukov, neprehliadnuteľným difúzorom a svetlami s grafikou magmy.
Aj kabína vás privíta športovou atmosférou. Dominuje jej čierna farba, kontrastné červené prešívanie a karbónové dekorácie. Nechýba sploštený kožený volant s prepínačom jazdných režimov SI-Drive a plaketou WRX. Sympatické je, že v prístrojovom paneli ostali analógové „budíky“. Digitalizácia sa spája výlučne s infotainmentom Subaru StarLink s 11,6-palcovým tabletom. Paket GT prináša špičkové športové sedadlá Recaro s integrovanými opierkami hláv a elektrickým nastavením. Z luxusných prvkov si môžete dopriať audio Harman/Kardon.
Čítajte viac Subaru Solterra: Elektrické ‘Toybaru‘ sa predvádza na prvých snímkachO bezpečnosť sa stará sedem airbagov, vrátane stredového a kompletný balík asistenčných systémov Subaru EyeSight, ktorý odteraz obsahuje aj udržiavanie v jazdnom prúde či núdzové riadenie pri hrozbe kolízie. Jazdné vlastnosti WRX ťažia najmä z novej platformy SGP, ktorá znížila ťažisko, zvýšila torznú tuhosť karosérie o 28 %, ale aj z nového zavesenia s väčším prepružením a adaptívnym riadením. S balíkom GT dostanete navyše adaptívne tlmiče, čo znamená spolu s ďalšími konfigurovateľnými systémami až 430 rôznych jazdných nastavení. A to sa ešte chystá špičková verzia WRX STi, o ktorej sa šepká, že poskytne výkon ohromujúcich 400 koní.