Mokka sa bude snažiť ukrojiť si kus z koláča tam, kde dnes kraľujú Nissan Qashqai alebo Škoda Yety. Dĺžkou 4280 mm stojí priamo medzi nimi.
Malé SUV je postavené na platforme Corsy, hoci rozmermi inklinuje skôr k minivanu Meriva. V porovnaní s ňou má však podstatne robustnejšiu konštrukciu, vyššiu svetlú výšku a bohaté dimenzované ochranné plasty. Mimo spevnených ciest však bude ťažiť najmä z pohonu všetkých kolies a niekoľkých typických prvkov SUV. Napríklad z hill-holderu (Hill Start Assist) a kontroly zjazdu (Hill Descent Control). Elektro-hydraulická spojka dokáže na zadné kolesá preniesť v prípade potreby maximálne 50 % krútiaceho momentu. Zlepšiť trakciu má okrem protipreklzového systému aj elektronická uzávierka diferenciálu. Samozrejme, základné verzie budú vybavené len pohonom prednej nápravy.
Z bezpečnostných prvkov bude Mokka štandardne disponovať stabilizačným systémom a šiestimi airbagmi. Nevídaná v tejto triede je ponuka asistenčných systémov. Pripravené sú aj adaptívne svetlá AFL+ so samočinným prepínaním diaľkového a stretávacieho režimu, čítačka dopravných značiek či kontrola nedobrovoľného opustenia jazdného pruhu.
Interiér využívajúci prvky z Merivy ponúkne miesto pre päť cestujúcich. O variabilitu sa starajú delené zadné operadlá (60:40). Po ich sklopené vznikne vodorovná podlaha a batožinový priestor s objemom až 1372 litrov. Okrem toho je interiér vybavený celkom devätnástimi odkladacími schránkami vrátane dvojitej pred spolujazdcom. Chýbať nebude ani geniálny nosič Flex-Fix pre tri bicykle, ktorý sa vysunie z nárazníka. Pritom umožňuje prístup do kufra aj bez nutnosti demontáže bicyklov.
Kariéru odštartuje Mokka s tromi 4-valcami. Klasickou atmosférickou jedna-šestkou 1.6i (85 kW), preplňovaným motorom 1.4 Turbo (103 kW) a naftovým štvorvalcom 1.7 CDTi (96 kW). Okrem základného motora budú ostatné vybavené 6-stupňovými prevodovkami vrátane automatickej.
V USA sa bude Mokka predávať pod značkami Buick Encore a Chevrolet Trax. Konkurovať má tamojšiemu nováčikovi – Fordu EcoSport.