Názov však nie je úplnou novinkou. Hoci v Európe ho nepoznáme, na čínskom trhu sa pod týmto označením predáva už niekoľko rokov modernizovaný Citroën ZX z deväťdesiatych rokov. To hovorí jasne aj o smerovaní novinky, ktorá to má však na rozdiel od minulosti namierené aj na starý kontinent. Lacný sedan s dĺžkou 4,4, šírkou 1,7 a výškou 1,47 metra by mal zaujať najmä v južnej a východnej Európe, nevynímajúc Rusko. Vďaka rázvoru 2,65 metra, blízkemu súčasnej generácie Citroënu C4, ponúkne priestranný interiér, ale tiež veľmi slušných 506 litrov pre batožiny.
Pod kapotou je overená technika, no predsa len modernejšia než v pôvodnom čínskom deriváte ZX-u. Na výber budú benzínové 4-valce 1.4 VTi (72 k) a 1.6 VTi (115 k), kombinované s 5-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. K nim pribudne úsporný diesel 1.4 HDi (92 k) so spotrebou len 4,1 litra na 100 km.
Pre novú generáciu cenovo dostupného sedanu sú pripravené štyri airbagy a ESP. Výbava môže obsahovať aj také prvky ako vyhrievané čelné okno, automatickú klimatizáciu či audio s Bluetooth pripojením telefónu.
Citroën zdôrazňuje, že C-Elysée bol navrhnutý tak, aby odolal nekvalitným cestám na trhoch, pre ktoré je určený. Preto má vyšší profil pneumatík, dodatočnú ochranu podvozku a vystuženú karosériu. Absolvoval tiež štyri milióny testovacích kilometrov v rôznych krajinách.
C-Elysée bol kompletne navrhnutý vo Francúzsku, ale jeho výrobu zabezpečí španielsky produkčný závod vo Vigu. Po uvedení na trh bude konkurovať napríklad Renaultu Fluence, ale aj Škode Rapid.