Pri predstavení Peugeotu 208 GTi spieva automobilka opäť pesničku o nadväzovaní na úspechy modelu 205 GTi. Pravdupovediac, po modeli 207 ju už nikto neberie vážne. Tentoraz sa však v Peugeote dušujú, že ich model 208 GTi bude mať na to, aby na trhu potrápil nové Clio RS. To totiž príde, rovnako ako 208 GTi, s prepĺňaným štvorvalcom s objemom 1,6 l.
Okrem vizuálnych odlišností zahŕňajúcich iné nárazníky, lemy blatníkov, či mohutnejšie prahy, príde 208 GTi s upraveným podvozkom. Okrem toho, že bude znížený o 10 mm a dostane iné tlmiče aj pružiny, konštruktéri údajne prepracovali aj uchytenie ramien, posilnili stabilizátory a čo je najzaujímavejšie, modifikovali zadnú skrutnú priečku aj predné ramená so vzperami MacPherson. Čo sa za týmito tvrdeniami konkrétne skrýva, však správa neuvádza.
Na pohon auta slúži prepĺňaný štvorvalec 1.6 THP známy z ostatných modelov koncernu PSA. Pre 208 GTi je vyladený na 147 kW/200 k, čo by pri pohotovostnej hmotnosti auta 1160 kg malo stačiť na akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7 s a max. rýchlosť 225 km/h.