Audi Q6 e-tron je zaradené do prémiového segmentu strednej triedy. Pokiaľ ide o rozmery, tak má dĺžku 4 771 mm, šírku 1 993 mm a výšku 1 648 mm. Rázvor má 2 899 milimetrov. Dizajnovo zaujme práve kombináciou relatívne veľkého rázvoru a krátkych previsov.
Batožinový priestor ponúka 526 litrov úložného priestoru. Ak sa sklopia zadné sedadlá, úložný priestor sa zväčší až na 1 529 litrov. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť samostatne (40:20:40). Ďalších 64 litrov úložného priestoru je k dispozícii v „prednom kufri“ pod kapotou.
Revolúcia pod kapotou
Technologické zmeny sú naozaj revolučné. K najdôležitejším inovatívnym prvkom na tomto vozidle patrí platforma PPE, vyvinutá spoločne s Porsche, a elektronická architektúra E3 1.2 patria. Názov E3 znamená End-to-End Electronic Architecture. Funkčne orientovaná architektúra je založená na novej doménovej počítačovej štruktúre s piatimi vysokovýkonnými riadiacimi jednotkami (High-Performance Computing Platform, HCP), ktoré manažujú všetky funkcie vozidla – od infotainmentu a jazdných funkcií až po poloautomatickú jazdu v neskorších vývojových štádiách.
Pri uvedení na trh budú k dispozícii dva modelové varianty s pohonom všetkých kolies, po nich prídu na trh aj zadokolky. Nové Audi Q6 e-tron bude mať systémový výkonom 285 kW a kombinovanú spotrebu 17 až 19,4 kWh. Výkonnejší variant SQ6 e-tron ponúkne až 380 kW pri zapnutej príplatkovej extra funkcii (boost), jeho priemerná spotreba je 17,5 až 18,4 kWh. Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ 6 e-tron na to potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Dva modely s pohonom zadných kolies budú nasledovať neskôr – v závislosti od trhu.
Oba modely využívajú novo vyvinutú li-ion batériu pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (čistá kapacita: 94,9 kWh). Výsledkom by mal byť maximálny dojazd až 625 km. Vďaka 800 voltovej technológii a maximálnemu nabíjaciemu výkonu 270 kW sa výrazne skráti aj čas nabíjania. Na vhodnej nabíjacej stanici (High Power Charging, HPC) sa dá nabiť až 255 km za desať minút a nabitie z 10 na 80 percent je možné približne 21 minút. Dôležitým prvkom pri zvyšovaní dojazdu Audi Q6 e-tron je pokročilý systém rekuperácie s výkonom až 220 kW.
Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla samo autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a začne proces nabíjania. Ak nabíjacia stanica pracuje s technológiou 400 voltov, Audi Q6 e tron môže po prvýkrát umožniť bankové nabíjanie. Batéria s napätím 800 voltov sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne s výkonom až 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najprv vyrovnajú a potom sa nabíjajú súčasne. Nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW je možné so štandardnými domácimi nabíjačkami.
Väčšina systémov a komponentov, ktoré tvoria podvozok, je novo vyvinutá. Jazdnú dynamiku modelu Q6 e-tron výrazne ovplyvňuje čiastočne prepracovaná predná náprava. Po prvý raz v modeli Audi sú riadiace ramená umiestnené pred ramenami zavesenia. Z toho vyplývajú predovšetkým výhody pre umiestnenie vysokonapäťovej batérie.
Dynamické jazdné vlastnosti tohto modelu umocňuje aj rozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá ako súčasť vysoko variabilného systému pohonu všetkých kolies. Rozdielne rozmery elektromotorov na zadnej a prednej náprave umožňujú rozdelenie krútiaceho momentu smerom dozadu aj pri plnom zaťažení.
Aktívny svetelný podpis
Nové Audi Q6 e-tron zaujme aj prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete. V prípade druhej generácie digitálnych zadných OLED svetiel šesť panelov OLED s celkovým počtom 360 segmentov generuje každých desať milisekúnd nový obraz pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vpredu sa aktívny digitálny svetelný podpis vytvára interakciou algoritmu s dvanástimi segmentmi, ktoré sa stmievajú hore a dole. V zadnej časti sa na tento účel používajú všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty interagujú takým spôsobom, že celková intenzita svetelného podpisu sa nemení.
Digitálne zadné OLED svetlá dokážu po prvýkrát cielene komunikovať s okolím vozidla (Car2X). Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e tron rozšírený o komunikačné svetlo. Upozorňuje ostatných účastníkov cestnej premávky na miesta nehody a poruchy. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel komunikačné svetlo v kritických jazdných alebo dopravných situáciách integrovanými výstražnými symbolmi v digitálnom kombinovanom zadnom svetle OLED.
Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!V interiéri je 11,9-palcový virtuálny kokpit a 14,5-palcový dotyková obrazovka infotainmentu MMI, ktorý využíva po prvýkrát systém Android Automotive OS. Špeciálne pre cestujúcich vpredu je určený 10,9-palcový displej MMI s aktívnym režimom súkromia, ktorý zabraňuje tomu, aby počas jazdy rozptyľoval pozornosť vodiča. Vďaka tomu môže spolujazdec vpredu streamovať filmy/video obsah, asistovať pri navigácii alebo napríklad aj vyhľadať nabíjaciu stanicu. Head-up displej je voliteľný. Na výber je aj audiosystém Bang & Olufsen Premium s 20 reproduktormi a výkonom 830 W. Štyri z nich sú integrované do opierky hlavy predných sedadiel, čo po prvýkrát umožňuje vytvorenie zvukových zón v Audi.
Audi Q6 e-tron quattro a SQ6 e-tron sa budú dať objednať od marca 2024 za cenu 75 560 a 94 270 eur a zákazníkom budú dodané v lete 2024.