S novinkou, ktorá bude tvoriť prestížnejšiu časť modelového radu V40, sa švédska automobilka pochváli na parížskom autosalóne. Nepôjde však o žiadnu terénnu alternatívu k aktuálnemu modelu V40. Hoci V40 Cross Country vystavuje na obdiv ochranné plasty nárazníkov imitujúce hliníkové plechy, v skutočnosti jeho podvozok pred terénnymi nerovnosťami nič nechráni. Jedinými prvkami pripomínajúcimi zameranie na poľné cesty je o 40 mm vyššia svetlá výška a pohon všetkých kolies. Ten však Volvo dosť netypicky vyhradilo výlučne pre najsilnejšiu benzínovú verziu T5 (187 kW/254 k). S týmto motorom má V40 Cross Country 4×4 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,1 s a jeho kombinovaná spotreba je 7,8 l/100 km. Ak zvolíte verziu s predným pohonom, spotreba klesne na 7,3 l/100 km. Najúspornejšou verziou bude naftová D2 Cross Country 4×2 (85 kW/115 k) s kombinovanou spotrebou 3,8 l/100 km.
Volvo by chcelo ročne predať 17 000 kusov verzie Cross Country, z toho celých 50 % v Európe, 30 % v Číne a zvyšok v ostatných častiach sveta.