Podľa prvých oficiálnych informácií sa aj v prípade RAV4 deje to, čo pri ostatných konkurentoch, teda jej prispôsobovanie sa jazde na asfalte a nenápadné upúšťanie od schopností v teréne. Svetlá výška novej generácie preto klesla o 10 mm, zatiaľ čo celková dĺžka narástla o 205 a šírka o 30 mm. Výška klesla o 25 mm, vďaka čomu sa teraz vzťažný bod bedrového kĺbu vodiča znížil o 5 mm. O 15 mm sa zväčšil aj rozsah nastavenia výšky vodičovho sedadla. Rázvor náprav narástol o 100 mm na hodnotu 2660 mm.
Západoeurópske verzie budú poháňať naftové motory 2.0 D-4D (91 kW/124 k), 2.2 D-4D (110 kW/150 k) a benzínový štvorvalec 2.0 CVVT s výkonom 111 kW/151 k. Turbodiesel 2.0 D-4D môže byť kombinovaný aj s pohonom predných kolies, benzínový štvorvalec a naftový motor 2.2 D-4D Toyota ponúkne len v kombinácii s pohonom všetkých kolies. Štandardom k všetkým motorom je šesťstupňová manuálna prevodovka, na želanie bude k dispozícii bezstupňová prevodovka CVT (len pre 2.0 CVVT) alebo šesťstupňový automat (len pre 2.2 D-4D).
Viac technických detailov zatiaľ nie je známych, správa naznačuje len to, že RAV4 prináša inak naladené predné aj zadné zavesenie, upravený elektrický posilňovač riadenia a nový integrovaný systém dynamického pohonu všetkých kolies (Integrated Dynamic Drive System) s funkciou voľby športového režimu (Sport). Pomocou riadenia elektromagnetickej medzinápravovej spojky umiestnenej pred zadným diferenciálom distribuuje krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou od 100:1 až po 50:50. Aktuálnemu rozloženiu prispôsobuje aj nastavenie elektronického stabilizačného systému, škrtiacej klapky, posilňovača riadenia a automatickej prevodovky.
Pre jazdu v teréne je systém pohonu 4×4 vybavený funkciou „uzamknutia“ pevného pomeru 50:50 (funguje do rýchlosti 40 km/h).
V Európe by sa mala nová Toyota RAV4 ukázať na jar 2013.