Pre Ford je C-Max zásadnou novinkou. Je totiž prvým modelom postaveným na platforme C, ktorú bude v najbližších rokoch zdieľať celý rad jeho modelov vrátane nového Focusu. Zásadnou zmenou v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je aj rozšírenie ponuky o 7-miestnu verziu Grand C-Max, ktorá je jasnou odpoveďou na konkurenčný Citroën Grand Picasso či Renault Grand Scénic. Ford si tiež od nej sľubuje úspech za oceánom. V USA totiž doteraz ponúkal len väčší S-Max a Galaxy.
Kým krátky C-Max stavil na dynamické línie pripomínajúce „kinetickým“ dizajnom novú Fiestu či crossover Kuga, Grand C-Max netají svoje praktické zameranie. Na jeho rázvore pribudlo užitočných 140 mm a dvojicu klasických zadných dverí vystriedali posuvné. Tie vytvárajú omnoho lepší prístup do interiéru. Aj krátky C-Max však v porovnaní s minulosťou podrástol. Do dĺžky pribudlo päť, do šírky tri a do výšky tiež tri centimetre. Rázvor sa zmenil len o osem milimetrov.
Interiér je úplne prepracovaný. Nájdeme v ňom robustnú palubnú dosku odvodenú z nového Focusu. Preto sa tu udomácnilo nové multimediálne rozhranie ovládané z volantu a nové audiosústavy. Na palube pribudnú aj viaceré bezpečnostné prvky, napríklad sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách či poloautomatický parkovací asistent.
Podstatná je však variabilita. Päťmiestny C-Max ostáva verný systému troch zadných sedadiel rozdelených v pomere 40 : 20 : 40. Užšie stredné možno sklopiť a dve bočné posunúť uhlopriečne viac dozadu. Tak vznikne komfortná konfigurácia 2 + 2. Objem kufra sa pohybuje od 432 do 1620 litrov po sklopení zadného radu.
Grand C-Max vie toho podstatne viac, najmä ak si priplatíte za tretí rad sedadiel. Prístup k nim sa vytvorí po sklopní úzkeho stredného sedadla v druhom rade a jeho zasunutí pod krajné sedadlo. Tak vznikne prístupová ulička. Sedadlá stredného radu sú, samozrejme, posuvné, aby našli cestujúci v treťom viac miesta na nohy.
V päťmiestnej verzii má batožinový priestor Grand C-Maxu objem 509 litrov, v sedemmiestnej pri sklopených zadných sedadlách 439. Postupným sklápaním či demontážou sa mení na „dodávku“ s objemom 1706, respektíve 1774 litrov. Pri sklopení druhého a tretieho radu vzniká v kufri C-Maxu úplne vodorovná podlaha.
Pod kapotou debutuje nový benzínový motor 1.6 EcoBoost s variabilným časovaním ventilov, priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom. Podľa stupňa prepĺňania má výkon 110 alebo 132 kW. Kombinuje sa s úplne novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spoločnosť mu bude robiť nepreplňovaná „tisícšesťstovka“ 1.6 Ti-VCT naladená na 77 alebo 92 kW. Komické je, že napriek veľkému výkonovému rozdielu majú všetky benzínové motory rovnakú normovanú priemernú spotrebu. Len 6,6 litra na 100 km.
Ešte úspornejšie budú dieselové verzie využívajúce už známe motory 1.6 TDCi (70, 85 kW) a 2.0 TDCi (103 a 120 kW). Priemerne spotrebujú od 4,6 do 5,1 litra nafty. Pre väčší dvojliter je pritom pripravená 6-stupňová dvojspojková prevodovka.
Podvozok C-Maxu ťaží z vyspelého nezávislého zavesenia všetkých štyroch kolies, väčšieho rázvoru i rozchodu, ako aj sériovej montáže stabilizačného systému ESP. Základný bezpečnostný balík doplní šestica airbagov.
Nová generácia C-Maxu sa dostane na slovenský trh ešte koncom tohto mesiaca.
Rozmery | ||
Model | C-Max | Grand C-Max |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4380/1858/1626 | 4520/1858/1684 |
Rázvor náprav (mm) | 2648 | 2788 |
Objem kufra (l) | 432 – 1684 | 439 – 1706 |
Technické údaje – benzínové motory | ||||
Motor | 1.6 Ti-VCT | 1.6i Ti-VCT | 1.6 EcoBoost | 1.6 EcoBoost |
Max. výkon (kW/ot.) | 77/6000 | 92/6000 | 110/5700 | 132/5700 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 150/4500 | 159/4000 | 240/1600 | 240/1600 |
0 – 100 km/h (s) | 12,6 | 11,5 | 9,4 | 8,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 188 | 204 | 217 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,6 | 6,6 | 6,6 | 6,6 |
Technické údaje – naftové motory | ||||
Motor | 1.6 TDCi | 1.6 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
Max. výkon (kW/ot.) | 70/3600 | 85/3600 | 103/3750 | 120/3750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 230/1500 | 270/1750 | 320/1750 | 340/2000 |
0 – 100 km/h (s) | – | – | 9,6 | 8,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | 184 | 201 | 210 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,6 | 4,6 | 5,1 | 5,1 |
.