Česká automobilka Tatra bojuje o prežitie z plných síl a musí šetriť všade tam, kde je vynaloženie finančných prostriedkov menej efektívne. Jednou z týchto oblastí je aj vývoj a výroba vlastných kabín. V niektorých segmentoch totiž kabíny Tatry neposkytujú tak dobrý komfort a ergonómiu, ako kabíny najbližšej konkurencie. Manažment automobilky preto zvažuje, že sa spoja s iným európskym výrobcom a kabíny nakúpia inde.
Toto rozhodnutie sa však pravdepodobne nebude týkať všetkých modelových radov. Dôležité tiež bude zachovať identitu auta aj po inštalovaní novej kabíny. Práve tento kus karosérie je totiž v mnohých prípadoch rozhodujúcim identifikačným znakom auta a Tatra musí byť, bez ohľadu na použitú kabínu, už z diaľky bezpečne identifikovateľná.
Tatra chce aj vodou chladený motor
Ďalšou oblasťou, kde vidí tradičný český výrobca medzeru, je použitie vodou chladeného motora. Niektorí zákazníci Tatru odmietajú len kvôli použitiu vzduchom chladeného motora. Vodou chladený agregát by tak na niektorých trhoch a v určitých špecifických segmentoch podstatným spôsobom zvýšil konkurencieschopnosť českej automobilky.