Najzaujímavejšie technické riešenia, aké ponúka Volkswagen ID.7

Čas, kedy sa elektrická vlajková loď značky Volkswagen dostane do našich predajní, sa nezadržateľne blíži. Volkswagen s modelom ID.7 prináša veľa noviniek.

08.11.2023 00:00
Volkswagen ID.7, pr, nepouzivat

Historicky to tak vždy bývalo a aspoň chvíľu to bude platiť aj teraz: elektrickou vlajkovou loďou značky Volkswagen bude luxusný sedan. Má to niekoľko príčin: luxusné limuzíny mali vždy práve tento typ karosérie a navyše silueta sedanu má potenciál na veľmi dobré aerodynamické vlastnosti.

Tie dizajnéri Volkswagenu využili naplno a pomocou šikovných trikov skresali koeficient odporu vzduchu cd na neuveriteľnú hodnotu 0,23. To znamená, že s použitím rovnakej kapacity batérie sa dá dosiahnuť väčší dojazd. V prípade VW ID.7 to môže byť až 700 kilometrov na jedno nabitie!

Volkswagen ID.7, pr, nepouzivat

Trikov, ktoré konštruktéri použili na zníženie odporu, je neúrekom. Sústredili sa na všetky aspekty. Pri limuzínach ako ID.7 predstavuje tvar karosérie približne 50 % hodnoty Cd. Kolesá a pneumatiky ovplyvňujú približne 30 %, podvozok 10 % a funkčné otvory, cez ktoré prúdi vzduch napríklad k chladičom v prednej časti vozidla, tiež 10 %.

Model ID.7 má preto takmer úplne uzavretý podvozok. Dopĺňajú ho novo vyvinuté spojlery na predných kolesách, takzvané vzduchové zástery, ktoré usmerňujú vzduch okolo prednej časti vozidla s minimálnymi stratami. Rozšírené bočné prahy zabraňujú prúdeniu vzduchu do oblasti podvozka a chránia zadné pneumatiky pred priamym prúdením vzduchu. Disky kolies sú uzavretejšie, a preto majú mimoriadne dobré aerodynamické vlastnosti. Aerodynamickým požiadavkám zodpovedajú dokonca aj pneumatiky. Elektricky ovládaná roleta v prednom nárazníku sa zas otvára len vtedy, keď je potrebné cielené chladenie pohonných jednotiek a akumulátora.

Volkswagen ID.7, pr, nepouzivat

Aby toho nebolo málo, svojím dielom na lepšiu spotrebu a dojazd modelu ID.7 vplýva aj nový elektromotor z vlastnej dielne koncernu Volkswagen. Je mimoriadne efektívny a teda úsporný. Využíva silnejšie permanentné magnety s vyššou tepelnou kapacitou. Stator má hustejšie vinutie cievok s maximalizovaným prierezom káblov. Je tu dvojité chladenie vodou aj olejom.

Základná batéria má kapacitu 77 kWh (netto) a zvládne nabíjanie jednosmerným prúdom o výkone 170 kW. Neskôr príde verzia ID.7 Pro S, ktorá bude obsahovať celkom novú batériu s kapacitou až 86 kWh (netto). Tá zvládne nabíjanie výkonom až 200 kW!

Volkswagen ID.7, pr, nepouzivat

Vás však bude zaujímať najmä priestor a komfort. VW ID.7 je dlhý až 4 961 mm, široký 1 862 mm, vysoký iba 1 538 mm a rázvor dosahuje obrovských 2 966 mm. O miesto pre pasažierov sa teda vonkoncom netreba báť. ID.7 je skvelý prostriedok na tiché plachtenie mestom v pohodlí a bez emisií.

O pohodlie sa starajú aj špeciálne sedadlá vybavené novým masážnym systémom, ktoré stimulujú nielen chrbticu ale aj panvu. Novinkou je tiež inteligentná klimatizácia. Jej súčasťou sú inteligentné výduchy. Ak sa dvere auta otvoria v podmienkach s vysokými vonkajšími teplotami, inteligentné vetracie otvory v kabíne rýchlo rozvádzajú vzduch na veľkú plochu pomocou dynamických horizontálnych pohybov. Keď cestujúci sedia vo vozidle, prúd vzduchu môže byť podľa preferencií nasmerovaný priamo na telo alebo použitý na nepriame vetranie vnútorného priestoru. ID.7 je prvým modelom značky Volkswagen s takýmto inteligentným systémom riadenia výduchov ventilácie.

Volkswagen ID.7, pr, nepouzivat

Zaujímavosť na záver: Volkswagen chystá aj kombi verziu modelu ID.7. Bude sa volať ID.7 Tourer. Jeho batožinový priestor má objem 545 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel vzrastie až na 1 714 litrov, pričom dĺžka nákladného priestoru dosahuje takmer dva metre. Ktorú verziu by ste si vybrali vy? Pre viac informácií zo sveta značky Volkswagen kliknite na www.volkswagenblog.sk.

Volkswagen ID.7 Tourer, pr, nepouzivat
chyba
Články podľa značiek