Kia Picanto: Jedno z posledných malých áut hľadá ‘harmóniu protikladov‘

Nová Kia Picanto sa snaží "bodovať" futuristickým vzhľadom, ktorý zjemňuje využitie prírodných a hlavne udržateľných materiálov. Pod kapotou má 1-litrový alebo 1,2-litrový zážihový motor.

06.07.2023 10:00
Kia Picanto GT Line (2023) Foto:
Nové Picanto meria necelých 3,6 metra, rázvor má 2,4 metra.
debata

Jedno z posledných dostupných miniáut má za sebou výrazný facelift, ktorý sa dotkol predovšetkým vzhľadu, moderných technológií a využitých materiálov. Picanto ho celkovo už potrebovalo. Na našom trhu sa napríklad v minulom roku predalo necelých 80 kusov z tohto modelu a tento rok to nie je o nič lepšie. Po prvých piatich mesiacoch sa z Picanta predalo 34 kusov.

Je však pravdou, že mnohí záujemci o toto kompaktné mestské miniauto čakali práve na modernizáciu. Keď sa pozrieme na fotografie, treba povedať, že z hľadiska dizajnu Picanto výrazne získalo na charizme.

Palubnej doske dominuje voľne stojaci 8-palcový... Foto: Kia
Kia Picanto GT Line (2023) Palubnej doske dominuje voľne stojaci 8-palcový displej infotainmentu.

Výraz „mini“ je pri ňom úplne na mieste, auto má totiž na dĺžku necelých 3,6 metra, no pritom až 2,4-metrový rázvor, definujúci vnútorný priestor. Vďačí zaň karosérii s minimálnymi prevismi a kolesami, umiestnenými úplne v „jej rohoch“.

Nový dizajn

Auto zaujme na prvý pohľad výraznými vertikálnymi líniami, vidno to napríklad na novom prednom nárazníku a mriežke chladiča s charakteristickým tvarom „tigrieho nosa“ a na celej zadnej časti s výrazným svetelným podpisom, tvoreným prepojenými svetlami, ktoré vertikálne prechádzajú až do nárazníku. Na výber sú vpredu voliteľné LED svetlá.

Kia Picanto GT Line (2023)
Kia Picanto GT Line (2023)
+5Kia Picanto GT Line (2023)

V základe má vynovené Picanto 14-palcové kolesá, za príplatok sú 15– a dokonca aj 16-palcové disky. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa je rozšírená, aby umocňovala športový vzhľad auta. Verzia GT Line má špecifické 16-palcové disky s diamantovým výbrusom a k tomu zadný difúzor.

Pokiaľ ide o šetrný vzťah k prírode a udržateľnosť, Kia chce, aby farby, materiály a povrchové úpravy jej vozidiel boli udržateľnejšie. V prvom kroku preto prestáva používať vo svojich vozidlách kožu, počnúc modelom EV9. Druhým krokom je „10 nevyhnutných udržateľných prvkov“, čo znamená 10 materiálov, ktoré Kia označila ako zvlášť udržateľné a ktoré má v úmysle začleniť do svojich vozidiel v budúcnosti. Tretím krokom je „bio výroba“, ktorá predstavuje materiálovú inováciu priamo vo výrobnom procese s ohľadom na udržateľnosť.

Nové technológie

Infotainment je dnes „základom všetkého“ a Kia si to veľmi dobre uvedomuje, preto k nemu „pribalila“ aj možnosť bezdrôtových aktualizácií na diaľku. V rámci štandardnej výbavy má vynovené Picanto aj navigačný systémom s 8,0-palcovou „plávajúcou“ dotykovou obrazovkou a so 4,2-palcovým digitálnym displejom v prístrojovom štíte. Prostredníctvom bluetooth možno spárovať dve zariadenia, len jedno z nich však aj na telefonovanie. Nechýba ani Apple CarPlay a Android Auto.

Nové EČV vyrába štát v Banskej Bystrici
Video

Funkcie Kia Connect (a príslušnej smartfónovej aplikácie) zahŕňajú celý rad služieb vo vozidle, ako sú aktuálne dopravné informácie (naživo), predpoveď počasia, body záujmu (POI), informácie o parkovaní a možnosť pokračovať po zaparkovaní pešo k cieľu (ak je to nutné) vďaka zdieľaniu trasy v mobile.

V rámci „upgradu“ asistenčných systémov má nové Picanto pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS). V závislosti od výbavy môžu byť jeho súčasťou asistenčný systém na predchádzanie čelným zrážkam s detekciou vozidiel, cyklistov a chodcov, asistent kontroly mŕtveho uhla, udržiavania vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu, upozornenie na rozjazd vozidla vpredu, inteligentný asistent sledovania povolenej rýchlosti a asistent sledovania jazdného pruhu.

Okrem toho je nové Picanto vybavené funkciou signalizácie núdzového zastavenia, ktorá v prípade, že vodič náhle zabrzdí, automaticky spustí blikanie výstražných svetiel, aby upozornila vozidlo idúce vzadu.

Nové Picanto bude dostupné s dvomi konvenčnými atmosférickými spaľovacími motormi – možno si vybrať medzi základným „litrákom“ a 1,2-kou. Podľa automobilky slabšia motorizácia bude mimoriadne úsporná, silnejšia vhodná pre tých, čo hľadajú lepšiu dynamiku alebo potrebujú vyšší výkon. Technické parametre motorov budú zverejnené až neskôr.

Zadná časť pôsobí naozaj expresívne. Foto: Kia
Kia Picanto GT Line (2023) Zadná časť pôsobí naozaj expresívne.

Oba motory poháňajú prednú nápravu buď prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky alebo automatizovanej manuálnej prevodovky (AMT) s elektronicky ovládanou spojkou. Technických parametrov však bolo zatiaľ zverejnených len minimum. V podstate môžeme napísať, že Picanto je 3 595 mm dlhé, 1 595 mm široké, 1 485 mm vysoké a má rázvor 2 400 mm. Batožinový priestor má v základe slušných 255 litrov (VDA) a do nádrže sa vojde 35 litrov benzínu.

Picanto bude v ponuke v deviatich farbách. Štyri sú nové: červená Signal Red, modrá Smoke Blue, modrá Sporty Blue a zelená Adventurous Green. Oficiálny cenník zatiaľ nepoznáme, takže len pre ilustráciu, aktuálna „výbehová“ verzia začína tesne nad hranicou 12-tisíc eur.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #mestské auto #Kia Picanto #mini auto
Články podľa značiek