Švédsky magazín Teknikens Värld je expertom na losie testy. Vykonáva ich so všetkými testovanými automobilmi. Naposledy s rodinnými kombi, kde bola najlepšia Honda Civic Tourer s rýchlosťou 76 km/h a na chvoste Hyundai i40 Combi, Hyundai i30 Combi a Kia Ceed Spoertwagon, ktoré zvládli vyhýbací manéver pri podpriemernej rýchlosti len 66, respektíve 64 km/h. Chváliť sa však nemal čím ani Jaguar XF Sportbrake či VW Passat Variant.
Teraz sa k tým horším pridal aj Mercedes-Benz C 350e, teda plug-in hybridná dobíjateľná verzia. Tá dokázala absolvovať losí manéver pri maximálne 64 km/h, čo je výsledok najhoršej Kie Ceed z minulého testu. Vyššia rýchlosť už znamenala stratu stability a zhodené kužele. Paradoxom však je, že v rovnakom teste zvládol bežný dieselový Mercedes-Benz C Combi prejazd dráhou rýchlosťou až 73 km/h, teda takmer o 10 km/h vyššou, čo je veľmi dobrý výsledok.
V čom je teda rozdiel? Zdá sa, že v hmotnosti, ktorá jazdným vlastnostiam na kvalite nikdy nepridá. Elektromotor a zásoba ťažkých akumulátorov si jednoducho vypýtala svoju daň. Bežná dieselová verzia sedanu C 250 BlueTec váži totiž 1 590 kg (kombi 1 660 kg), kým plug-in hybrid až 1 780 kg. To je rozdiel 190 kg, ktoré sa musia niekde prejaviť. Bohužiaľ, v tomto prípade v stabilite, ktorá trpí aj väčším zaťažením zadnej nápravy, keďže batérie sú umiestnené práve tam.
Švédske zastúpenie stuttgartskej automobilky sa však bráni tým, že vozidlo bolo vrátené s podhustenými pneumatikami a že losí test tejto verzie prebehol s lepším výsledkom dokonca aj na mokrej vozovke. Experti z Teknikens Värld však tvrdia, že tlak pneumatík pred testom vždy kontrolujú, a keďže majú s losím testom dlhoročnú prax, niet dôvodu im neveriť. Pretáčavé tendencie C 350e označili v bežnej premávke za potenciálne nebezpečné. Ďalším dôvodom však môže byť aj nevhodná kalibrácia stabilizačného systému ESP.