Volkswagenu hrozí, že bude musieť povolať do servisov až 124 000 elektromobilov. Podľa portálu Spiegel Online totiž Spolkový dopravný úrad KBA vyšetruje na základe oznámenia samotnej automobilky problém s nabíjačkami umiestnenými na palube vozidiel. Môžu obsahovať stopové prvky jedovatého kadmia. Problémom je, že v údajoch o použitých materiáloch dodávateľ nabíjačiek tento fakt neuviedol.
Využitie kadmia pritom spadá pod prísnu reguláciu, pretože môže spôsobiť onkologické ochorenia. Týka sa to vozidiel Volkswagen, Porsche a Audi, ktoré boli vyrobené v rokoch 2013 až 2018, teda nielen elektromobilov, ale aj plug-in hybridov. V každej nabíjačke bolo zistených 0,008 gramu tohto nebezpečného kovu. Preto Volkswagen na čas zastavil výrobu a expedíciu týchto áut a pri nových nahradil nabíjačku inou, od druhého dodávateľa.
Volkswagen uvádza, že k styku s kadmiom by nemalo dôjsť. A to ani v servise. Nachádza sa totiž v elektrickom spínači, ktorý je zabudovaný v pevnom obale, a navyše je aj samotná nabíjačka umiestnená v uzavretom plášti vnútri vozidla. Preto nemá dôjsť ani k ohrozeniu životného prostredia. Aj tak nie sú podľa portálu Spiegel Online tieto vozidlá v súlade s európskou legislatívou, ktorá reguluje nielen využitie, ale aj likvidáciu starých vozidiel.