ADAC testoval palubné kamery. Výsledky sú zlé. Neuspela ani jedna

Rozhodujete sa pre kúpu palubnej kamery? Pomôcť s výberom môže test nemeckého autoklubu ADAC. Ako si ale vybrať, keď ani jedna z deviatich kamier nedosiahla lepšiu známku ako trojku.

20.09.2018 12:00
debata (4)
Nemecký ADAC bol prekvapený, že niektoré kamery... Foto: ADAC
ADAC - etst palubných kamier 2018 Nemecký ADAC bol prekvapený, že niektoré kamery nezaregistrovali náraz a premazali túto dôležitú časť záznamu. Niektoré dokonca pri prudkom preťažení natáčali namiesto cesty palubnú dosku alebo oblohu.

Záznamové kamery na palube auta sú stále populárnejšie. Dôvodom je pomoc v prípade objasňovania dopravných nehôd. Tieto „čierne skrinky“ totiž zaznamenajú priebeh spornej situácie. O to ľahšie je potom potvrdiť alebo vyvrátiť vinu a riešiť aj otázky súvisiace s poistením. Asi by ste očakávali, že táto kamerová technológia nie je taká zložitá, aby s ňou boli problémy, lenže nemecký autoklub ADAC došiel k celkom iným záverom.

Na mušku si zobral deväť záznamových zariadení od rôznych výrobcov. Ich ceny sa pohybovali od smiešnych 17 až do 300 eur. A podrobil ich skúškam v krízovej situácii metódou falošného crashtestu. Hodnotil rôzne aspekty od samotného balenia a vybavenia, montáže až po kvalitu záznamu. Výsledky ADAC prekvapili. A nie v dobrom. Sedem kamier skončilo na školskej stupnici s trojkou a dve dokonca so štvorkou. Lepšiu známku nedostal ani jeden produkt. V čom bol problém?

Kamery, umiestnené za čelným oknom, zaznamenávajú aktuálnu situáciu na SD kartu a následne, keď je pamäť plná, záznam premazávajú. Aby vám kľúčový moment v kamere ostal, musí záznamové zariadenie zaregistrovať nebezpečnú situáciu, náraz alebo panické brzdenie. Slúžia na to senzory. A práve tento aspekt, hlavný dôvod, prečo si kameru do auta vôbec kúpite, robil testovaným produktom problém. Dve kamery značiek Blackvue a iTracker náraz vôbec nezaregistrovali!

Zradiť však môže aj hardvér. Napríklad systém uchytenia kamery na čelné okno alebo aretácia držiaka. Prísavka, ktorá drží zariadenie vo vozidle, často nestačí. V prípade veľkého zaťaženia sa kamera uvoľní alebo natočí do polohy, keď sníma palubnú dosku alebo oblohu. Kľúčový moment tak na zázname chýba. Ak sa aj zaznamená, má často nedostatočnú kvalitu obrazu. Najlepšia známka v tejto disciplíne bola dvojka. Ostatní skončili s trojkou, so štvorkou a dokonca s päťkou.

ADAC vidí problém aj v napájaní kamery. Kábel, ktorý vedie voľne interiérom od zariadeniu k zásuvke, nepovažuje za ideálne riešenie a nabáda majiteľov, aby zverili inštaláciu profesionálovi, ktorý kábel integruje pod obloženie palubnej dosky. No aj tak sú vodiči v niektorých krajinách vystavení postihu za natáčanie. Dôvodom je odlišná legislatíva v oblasti ochrany osobných údajov. V Luxembursku je natáčanie zakázané, v Rakúsku môžete mať problém a v takom Nemecku alebo vo Švédsku v podstate tiež.

„V tejto chvíli je záhadou najmä to, ako dlho je možné nahrávať a ukladať záznam. Päť- desať minút či len šesťdesiat sekúnd? Najlepšie by bolo, ak by zákonodarcovia jednoznačne určili, ktoré nahrávky porušujú ochranu osobných údajov,“ upozornil Christian Reinicke z autoklubu ADAC. Zároveň tvrdí, že záznam do dvoch minút by nemal byť problémom. Nič sa nesmie natáčať na trvalo, pričom záznam môže byť zavesený na internet len v prípade, ak nie je vidieť registračnú značku vozidla a tváre.

Výsledky testu kamier

Model Cena Výbava Obsluha Obraz Náraz Známka
Podiel na hodnotení 10 % 10 % 20 % 30 % 30 % 100 %
DMAX Full HD Dash 140 € 4 3 3 3 3
iTracker mini0906 160 € 3 3 3 5 3
Garmin DashCam 55 198 € 3 2 4 4 3
Rollei CarDVR-318 145 € 3 2 3 4 3
Apeman Dashcam C450 45 € 4 2 4 4 3
Blackvue DR750S-1CH 300 € 3 2 3 5 3
Transcend DrivePro 230 155 € 3 3 4 4 3
TrueCam A7S 155 € 3 2 4 5 4
Navgear VGA-DashCam 17 € 4 2 5 5 4

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #test #ADAC #palubná kamera
Články podľa značiek