EVD: Koľko 'žerú' vybité plug-in hybridy? Katastrofa to nie je

10.09.2019 06:00

Investovať do zástrčkového hybridu nemusí byť na škodu ani v prípade nemožnosti auto pravidelne nabíjať. Niektoré modely spotrebou príjemne prekvapia aj po vybití akumulátorov.

Hyundai Ioniq Plug-in má akumulátory s...
Hyundai Ioniq Plug-in má akumulátory s kapacitou 8,9 kWh. Po ich vybití má reálnu kombinovanú spotrebu benzínu 5 l/100 km. Autor: Hyundai

Dobíjateľné hybridy majú výhodu, že dokážu niekoľko desiatok kilometrov prejsť na elektrinu. Keď sa však akumulátory vybijú, auto musí primárne využívať na pohon spaľovací motor. Zároveň to znamená, že so sebou vozí desiatky kilogramov navyše v podobe prázdnych batérií. Má teda význam investovať do zástrčkového hybridu, hoci majiteľ nemá možnosť auto pravidelne nabíjať?

Britský internetový portál Electric Vehicle Database zhromažďuje technické údaje o všetkých elektrických autách aj o plug-in hybridoch. Zároveň ich katalogizuje a vypracováva štatistiky, ktoré spotrebiteľom pomáhajú lepšie sa zorientovať v ponuke. Záujemcom o dobíjateľné hybridy určite pomôže údaj o spotrebe auta pri vybitých akumulátoroch. Napriek obavám zo zvýšenej spotreby benzínu či nafty, nemusí byť realita vždy sklamaním.

Podstata tkvie v práci hybridného systému. Riadiaca jednotka nikdy nedovolí, aby sa akumulátory úplne vybili. Vďaka tomu dokáže plug-in hybrid vždy pracovať v hybridom režime a to znamená, že si udržuje aj nižšiu spotrebu paliva. Nevýhodou vybitých batérií teda zostáva nemožnosť jazdy čisto na elektrinu.

V rámci hodnotenia jednotlivých modelov netreba zabúdať ani na veľkosť akumulátorov. Čím sa ich v aute nachádza viac, tým má auto väčší elektrický dojazd, no zároveň je aj ťažšie. Najlepšiu spotrebu teda budú mať zástrčkové hybridy s menšou kapacitou batérií. Dôkazom toho je Hyundai Ioniq Plug-in, ktorý má akumulátory s kapacitou 8,9 kWh. Po ich vybití má však stále reálnu kombinovanú spotrebu päť litrov benzínu na sto kilometrov.

Opačný koniec poradia napovedá, že okrem kapacity batérií a hmotnosti bude mať vplyv na spotrebu aj aerodynamika a celkový výkon vozidiel. Najhoršiu spotrebu po vybití akumulátorov majú totiž modely Porsche a Range Rover. Druhý menovaný má akumulátory s kapacitou 12,4 kWh, no po ich vybití treba počítať so spotrebou benzínu 12,8 l/100 km.

Ak má niekto možnosť auto dobíjať pravidelne, plug-in hybrid je preňho správna voľba, lebo väčšinu krátkych jázd zvládne absolvovať s elektrickým pohonom. Keď však možnosť dobíjania doma či v práci chýba, nemusí byť klasický hybrid jedinou voľbou. Aj zástrčkové hybridy totiž dokážu po vybití akumulátorov jazdiť s primeranou spotrebou paliva.

Priemerná spotreba plug-in hybridov po vybití akumulátorov podľa EV Database

Model l/100 km
Hyundai Ioniq Plug-in 5
Toyota Prius Plug-in Hybrid 5,1
Kia Niro Plug-in Hybrid 5,6
Mercedes-Benz triedy C 300 de sedan 6,4
Mercedes-Benz triedy C 300 de kombi 6,7
Mercedes-Benz triedy E 300 de sedan 7,1
Volvo S60 T8 Twin-Engine 7,1
Volvo S60 Polestar 7,1
Volvo V60 T8 Twin-Engine 7,1
Volvo V60 Polestar 7,1
Mini Countryman SE ALL4 7,2
BMW i8 kupé 7,4
Volvo XC60 T8 Twin-Engine 7,4
BMW 330e 7,6
BMW 530e sedan 7,6
Volvo S90 T8 Twin-Engine 7,6
Volvo V90 T8 Twin-Engine 7,6
Volvo XC60 Polestar 7,6
PRIEMER 7,8
Mercedes-Benz triedy E 300 de kombi 7,8
Mitsubishi Outlander PHEV 8,1
BMW i8 Roadster 8,1
Volvo XC90 T8 Twin-Engine 8,3
BMW 225×e iPerformance Active Tourer 8,3
Mercedes-Benz triedy E 300 e sedan 8,3
BMW 530e sedan xDrive 8,6
Porsche Panamera 4 E-Hybrid 9,7
Porsche Panamera Sport Turismo 4 E-Hybrid 10,5
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 11,3
Porsche Cayenne E-Hybrid 11,3
Range Rover Sport P400e PHEV 11,8
Range Rover P400e PHEV 12,8
Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid 12,8

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zástrčkový hybrid #spotreba #plug-in hybrid #EVD #EV Database #Electric Vehicle Database #dobíjateľný hybrid
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR