Tatra Martina Kolomého využíva rám tvorený tradičnou centrálnou rúrou, ku ktorej sú pripevnené výkyvné polonáravy. Vzduchovému pruženiu pomáha osem tlmičov. Táto koncepcia umožňuje na terénnych vlnách dosahovanie vyšších rýchlostí, než si môžu obyčajne dovoliť kamióny s tuhými nápravami.
Na pohon dakarského špeciálu s presným označením Tatra 815–2E0R45 4×4 tímu Czech Dakar Team slúži kvapalinou chladený šesťvalec Caterpillar C-18 s objemom 18,1 l. Je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel, pričom dosahuje výkon približne 699 kW/950 k a max. krútiaci moment 3300 Nm.
Svoju silu prenáša cez manuálnu desaťstupňovú prevodovku Tatra 10 TS210 a dvojstupňovú redukčnú prevodovku Tatra 2.30 TRS. Všetky prevodové stupne môže vodič radiť za jazdy, k dispozícii tak má 20 prevodových stupňov. Max. rýchlosť takto upravenej Tatry je 170 km/h.
Rozmery a hmotnosti – Tatra 815–2E0R45 4×4 (Dakar 2012) | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 6320 (s náhradnými kolesami) |
Šírka (mm) | 2500 |
Výška (mm) | 3200 |
Rázvor (mm) | 4090 |
Objem palivových nádrží (l) | 900 |
Zdroj: czechdakar.cz