Vývoj hybridných technológií, elektromobilov či dokonca palivových článkov uberá z pokladníc automobiliek ročne neuveriteľné sumy. Konštruktéri Mazdy si to samozrejme uvedomujú tiež, na rozdiel od konkurencie však peniaze investujú do zefektívnenia spaľovacích procesov klasických motorov. Dokážu tak vyrobiť motor, ktorý bude porovnateľne čistý ako hybridy, pričom bude neporovnateľne lacnejší a zabezpečí automobilke potrebnú ziskovosť.
Vývoj hybridov a elektromobilov je totiž tak drahý, že automobilkám sa často v prvej generácii vyrábaného hybridného modelu ani nevráti. Svoje o tom vie Toyota, ktorá začala zarábať prvé peniaze až na druhej generácii modelu Prius. Ten prvý kompletne zaplatila sama a vynaložené prostriedky už nikdy nevidela. Ďalším problémom je, že ani ekologicky mysliaci zákazníci nie sú v mene čistého prostredia ochotní platiť príliš veľké sumy za nové autá. Hybridy tak musia cenovo konkurovať bežným modelom, čo so sebou samozrejme nesie minimálnu maržu pre výrobcu.
Mazda sa momentálne sústreďuje na vývoj naftových motorov, v krátkom čase však upriami svoju pozornosť aj na benzínové agregáty. Okrem efektívnejšieho spaľovania však vidí budúcnosť aj v znižovaní pohotovostnej hmotnosti súčasných obéznych vozidiel.