Hatchback C3 je na našom trhu jedným z kľúčových modelov Citroënu, minimálne pokiaľ ide o predaj. Za prvý polrok tohto roku sa dostal aj do prvej pätnástky najpredávanejších áut na Slovensku a medzi cenovo dostupnými modelmi so základnou cenou pod 12-tisíc eur mu dokonca za spomínané obdobie patrilo z hľadiska predaja 2. miesto. Pred ním bol už len dlhoročný bestseller Škoda Fabia.
Dve rôzne autá
Rovnaký úspech značka očakáva od vynoveného a dizajnovo pozmeneného crossoveru C3 Aircross, ktorý by mal patriť k najsilnejším hráčom v kategórii malých mestských crossoverov. Či na to naozaj má, sme zisťovali v redakčnom teste.
Citroën C3 boduje hlavne cenou, v základe je totiž stále tesne pod 12-tisíc eurami. Za crossover C3 Aircross zaplatíte približne o 3 500 eur viac. Ten však má už v základe výrazne silnejší motor s výkonom 110 koní a 6-stupňovým manuálom, zatiaľčo základná C3-ka ponúka 5-stupňový manuál a motor s výkonom 81 koní.
Navyše Aircross je podstatne väčší a priestrannejší. Od C3-ky je so svojou dĺžkou 4 160 mm dlhší o 160 mm, širší o 20 mm a samozrejme, keďže ide o crossover, je aj vyšší – a to o 123 mm. Jeho výška je 1 597 mm – a to bez lyžín. Aircross má taktiež väčší rázvor, definujúci vnútorný priestor. Ten má 2 604 mm, čo je o 65 mm viac, než ponúka klasická C3-ka. Celkovo väčšie rozmery Aircrossu sa samozrejme prejavujú aj na veľkosti kufra. Batožinový priestor C3 Aircrossu má 410 litrov, čo je o tretinu viac, než ponúka klasická C3-ka.
Toto obsiahlejšie porovnanie uvádzame preto, lebo už sme sa stretli s názorom, že C3 Aircross je len takou „oplastovanou a vyššou verziou“ klasického hatchbacku C3. Nie je to pravda. Je to úplne iné auto, postavené navyše na odlišnej platforme, ktoré treba porovnávať skôr s modelmi ako Renault Captur alebo SEAT Arona.