Dve verzie, jeden motor
Obe verzie majú identický pohonný agregát, ktorý je aktuálne v Európe jediný v ponuke – benzínový 2,7-litrový šesťvalec s výkonom 246 kW (335 koní) a maximálnym krútiacim momentom 563 Nm. Doplnený je 10-stupňovým automatom. Auto zaujme nápadnou prednou maskou s výraznými okrúhlymi LED svetlometmi a retrodizajnom, ktorý odkazuje na pôvodné legendárne Bronco, no zároveň vďaka mnohých detailom pôsobí moderne a svojimi rozmermi aj mierne extravagantne.
Obe verzie stoja na rámovom podvozku, v cenníku sa líšia len tým, že pri Outer Banks je udávaný pohon 4WD, pri Badlands je to e-4WD. To je však pomerne zásadný rozdiel. „Civilnejšia“ verzia Outer Banks je štandardne zadokolkou, s pripojiteľným pohonom prednej nápravy. Tento pohon sa však kvôli pevnému spojeniu náprav smie používať len v nízkych rýchlostiach v teréne a s redukciou. Badlands má sofistikovanejšiu štvorkolku označovanú e-4WD s elektronickým riadením. Nápravy nie sú spojené pevne, ale viaclamelovou spojkou s premenlivým zovretím, čo umožňuje rozdielne otáčky kolies jednotlivých náprav v zákrutách, takže takto môžete jazdiť aj na asfalte.
Táto drsnejšia verzia má okrem elektronicky ovládanej mechanickej uzávierky diferenciálu prednej a zadnej nápravy aj odolnejšie zavesenie kolies Hoss 2.0 s pružením Billstein s vinutými pružinami (výška zdvihu je vpredu 239 a vzadu 262 mm), so systémom odpojenia prednej stabilizačnej tyče, pomáhajúcemu udržať v teréne predné koleso na zemi. Ďalej má pripravené spínače na strope pre ovládanie prídavných zariadení, kovový predný nárazník a bočné ochranné rámy podbehov.
Auto je vybavené aj systémom Terrain Management, G.O.A.T (Goes Over Any Terrain), ktorý poskytuje až 7 jazdných režimov: normal / eco / šport / klzký povrch / blato / piesok / skaly. V závislosti od zvoleného jazdného režimu sa okrem iného mení aj reakcia na plyn, radenie prevodovky, riadenie a reakcie bŕzd. V teréne má toto auto svoje limity veľmi ďaleko, prejazdové uhly sú 40,6, 23,6 a 33,3 stupňa (nájazdový/prejazdový/výjazdový) a brodivosť je až 800 mm.
Nielen do terénu
Na Broncu, rovnako ako aj na Jeepe Wrangler, je skvelé to, že z neho môžete pomerne jednoducho odmontovať strechu, bočné dvere a aj zadné okná, v aute je na to špeciálne náradie. Pravdou je, že na Wrangleri to ide o niečo jednoduchšie. Obe autá majú tiež na zadných dverách, ktoré sa otvárajú do strany, pripevnenú plnohodnotnú rezervu.
Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!Ak s autom budete jazdiť po asfalte, zaujmú vás hlavne dve veci. Prvou je pomerne vysoká spotreba – aj keď sa budete snažiť a jazdiť ekonomicky, tak s priemerom pod 14 litrov sa pravdepodobne nedostanete. Bronco s kolmou prednou maskou a takmer kolmým predným sklom, navyše s odnímateľnými časťami karosérie, nie je práve aerodynamickým zázrakom. To sa podpisuje nielen na spotrebe, ale aj na väčšom hluku vo vyšších rýchlostiach. Druhou skvelou vecou je jeho neuveriteľná dynamika – toto bezmála dva a pol tonové monštrum je schopné na stovku zrýchliť za 7,2 sekundy. Navyše je na ceste aj veľmi dobre ovládateľné.
Na to, že auto má rámovú konštrukciu, vpredu nezávislé zavesenie, vzadu však tuhú nápravu a k tomu terénne pneumatiky, bol jazdný komfort relatívne slušný, samozrejme s civilnými SUV ho nemožno porovnávať. Na nerovnostiach bude poskakovať a jemné vibrácie cítiť temer neustále. No keďže ide o terénny špeciál, nás v tomto smere Bronco príjemne prekvapilo.
Záver
Bronco je z nášho pohľadu skvelé auto s v „krabicoidnom“ retrodizajne, ktoré vyniká v náročnom teréne, no bez problému môže slúžiť aj na bežné jazdenie, len sa musíte zmieriť s naozaj vysokou spotrebou a hlukom vo vyšších rýchlostiach. No na ceste príjemne prekvapí dynamikou, cestovný komfort je tiež akceptovateľný a je až prekvapivo dobre ovládateľné. Bonusom je možnosť spraviť z neho „bezdverový kabriolet“. Ak vezmeme do úvahy jeho schopnosti a širokú výbavu, cenu považujeme za prijateľnú.