Pokračovanie článku: Test: Ford Bronco - drsný off-road, ktorý vás určite nenechá v štichu

Dve verzie, jeden motor

Obe verzie majú identický pohonný agregát, ktorý je aktuálne v Európe jediný v ponuke – benzínový 2,7-litrový šesťvalec s výkonom 246 kW (335 koní) a maximálnym krútiacim momentom 563 Nm. Doplnený je 10-stupňovým automatom. Auto zaujme nápadnou prednou maskou s výraznými okrúhlymi LED svetlometmi a retrodizajnom, ktorý odkazuje na pôvodné legendárne Bronco, no zároveň vďaka mnohých detailom pôsobí moderne a svojimi rozmermi aj mierne extravagantne.

Ford Bronco 2,7 V6 (2024)
Ford Bronco 2,7 V6 (2024)
+11Ford Bronco 2,7 V6 (2024)

Obe verzie stoja na rámovom podvozku, v cenníku sa líšia len tým, že pri Outer Banks je udávaný pohon 4WD, pri Badlands je to e-4WD. To je však pomerne zásadný rozdiel. „Civilnejšia“ verzia Outer Banks je štandardne zadokolkou, s pripojiteľným pohonom prednej nápravy. Tento pohon sa však kvôli pevnému spojeniu náprav smie používať len v nízkych rýchlostiach v teréne a s redukciou. Badlands má sofistikovanejšiu štvorkolku označovanú e-4WD s elektronickým riadením. Nápravy nie sú spojené pevne, ale viaclamelovou spojkou s premenlivým zovretím, čo umožňuje rozdielne otáčky kolies jednotlivých náprav v zákrutách, takže takto môžete jazdiť aj na asfalte.

Táto drsnejšia verzia má okrem elektronicky ovládanej mechanickej uzávierky diferenciálu prednej a zadnej nápravy aj odolnejšie zavesenie kolies Hoss 2.0 s pružením Billstein s vinutými pružinami (výška zdvihu je vpredu 239 a vzadu 262 mm), so systémom odpojenia prednej stabilizačnej tyče, pomáhajúcemu udržať v teréne predné koleso na zemi. Ďalej má pripravené spínače na strope pre ovládanie prídavných zariadení, kovový predný nárazník a bočné ochranné rámy podbehov.

Ford Bronco 2,7 V6 (2024)
Ford Bronco 2,7 V6 (2024)
+17Ford Bronco 2,7 V6 (2024)

Auto je vybavené aj systémom Terrain Management, G.O.A.T (Goes Over Any Terrain), ktorý poskytuje až 7 jazdných režimov: normal / eco / šport / klzký povrch / blato / piesok / skaly. V závislosti od zvoleného jazdného režimu sa okrem iného mení aj reakcia na plyn, radenie prevodovky, riadenie a reakcie bŕzd. V teréne má toto auto svoje limity veľmi ďaleko, prejazdové uhly sú 40,6, 23,6 a 33,3 stupňa (nájazdový/pre­jazdový/výjaz­dový) a brodivosť je až 800 mm.

Nielen do terénu

Na Broncu, rovnako ako aj na Jeepe Wrangler, je skvelé to, že z neho môžete pomerne jednoducho odmontovať strechu, bočné dvere a aj zadné okná, v aute je na to špeciálne náradie. Pravdou je, že na Wrangleri to ide o niečo jednoduchšie. Obe autá majú tiež na zadných dverách, ktoré sa otvárajú do strany, pripevnenú plnohodnotnú rezervu.

ELEKTRICKE AUTO ROKA prispevok na IG Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!

Ak s autom budete jazdiť po asfalte, zaujmú vás hlavne dve veci. Prvou je pomerne vysoká spotreba – aj keď sa budete snažiť a jazdiť ekonomicky, tak s priemerom pod 14 litrov sa pravdepodobne nedostanete. Bronco s kolmou prednou maskou a takmer kolmým predným sklom, navyše s odnímateľnými časťami karosérie, nie je práve aerodynamickým zázrakom. To sa podpisuje nielen na spotrebe, ale aj na väčšom hluku vo vyšších rýchlostiach. Druhou skvelou vecou je jeho neuveriteľná dynamika – toto bezmála dva a pol tonové monštrum je schopné na stovku zrýchliť za 7,2 sekundy. Navyše je na ceste aj veľmi dobre ovládateľné.

Zadné dvere sa otvárajú do strany. V kufri sme... Foto: Pravda, Martin Domček
Ford Bronco 2,7 V6 (2024) Zadné dvere sa otvárajú do strany. V kufri sme mali pribalený aj špeciálny stan, ktorý možno napojiť k autu.

Na to, že auto má rámovú konštrukciu, vpredu nezávislé zavesenie, vzadu však tuhú nápravu a k tomu terénne pneumatiky, bol jazdný komfort relatívne slušný, samozrejme s civilnými SUV ho nemožno porovnávať. Na nerovnostiach bude poskakovať a jemné vibrácie cítiť temer neustále. No keďže ide o terénny špeciál, nás v tomto smere Bronco príjemne prekvapilo.

Záver

Bronco je z nášho pohľadu skvelé auto s v „krabicoidnom“ retrodizajne, ktoré vyniká v náročnom teréne, no bez problému môže slúžiť aj na bežné jazdenie, len sa musíte zmieriť s naozaj vysokou spotrebou a hlukom vo vyšších rýchlostiach. No na ceste príjemne prekvapí dynamikou, cestovný komfort je tiež akceptovateľný a je až prekvapivo dobre ovládateľné. Bonusom je možnosť spraviť z neho „bezdverový kabriolet“. Ak vezmeme do úvahy jeho schopnosti a širokú výbavu, cenu považujeme za prijateľnú.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #off-road #terénne auto #Ford Bronco #test auta #autotest
Články podľa značiek