Test: Škoda Karoq 2,0 TDI/2,0 TSI – je ťažké si vybrať, rozhodnú dva litre

Modernizovanú Škodu Karoq sme vyskúšali v dvoch verziách. Doslova vo verziách snov. S tým najsilnejším dieselom a najsilnejším benzínovým motorom. Oba so štvorkolou a v tých najvyšších úrovniach vybavenia. To ale znamená, že obe sa cenou prehupli cez 40 000 eur. A to nie je málo.

11.02.2023 07:00
debata (14)
Toto sú dve najdrahšie verzie Karoqu. Jedna... Foto: Tomáš Andrejčák, Ľuboš Pilc
Škoda Karoq - test 2023 Toto sú dve najdrahšie verzie Karoqu. Jedna stavia na elegancii, druhá na športových emóciách. Facelift obom svedčí. Zvlášť širšia predná maska a užšie svetlá. Karoq Sportline zamieňa hliník a chróm za klavírnu čerň.

Karoq nie je žiadnou extra novinkou. Na trh prišiel v roku 2017 ako nástupca Yeti. Zdá sa, že Škoda urobila správny krok. Konzervatívnejší dizajn v porovnaní s Yeti, ktoré ľudia buď milovali, alebo odsúdili, priniesol Karoqu oveľa viac zákazníkov. Od uvedenia na trh predala Škoda už viac ako 550 000 týchto áut. To sú čísla, na ktoré nemohlo Yeti ani pomyslieť. Vlani absolvoval Karoq pomerne rozsiahly facelift. A to bol dôvod, prečo sme si opäť sadli za jeho volant. Dokonca za volant dvoch verzií. Prvou bol Karoq 2,0 TDI 4×4 Style, teda najsilnejší diesel v najvyššej úrovni vybavenia a druhou Karoq 2,0 TSI 4×4, ktorý sa dodáva výlučne športovo „strihnutej“ verzii Sportline. Ide teda o tie najlepšie ale zároveň aj najdrahšie Karoqy.

Facelift mu prospel

Nie všetky facelifty sa Škode podarili. Spomeňme si na kontroverzne delené predné svetla, ktoré dostala po modernizácii Škoda Octavia tretej generácie alebo facelift druhej generácie Superbu. Napokon, ani nové svetlá na vynovenom Kodiaqu nám celkom „nešmakujú“. To ale nie prípad Karoqu. Štylistické zmeny mu rozhodne prospeli i keď ani s nimi nebude patriť k módnym ikonám. Karoq dostal novú širšiu 6-uholníkovú masku a užšie svetlá, ktoré už v základe využívajú full-LED technológiu, v našom prípade sa ale mohli pochváliť novými „matrixami“. Nový je tiež predný lakovaný nárazník so širokým vstupným otvorom a s bočnými vertikálnymi lištami.

Vzadu sú najväčšou novinkou svetlá s... Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Karoq 2,0 TDI 4x4 - test 2023 Vzadu sú najväčšou novinkou svetlá s jednoduchšou grafiku. Karoq Sportline (dole) opäť útočí na emócie, napríklad difúzor, falošnými výfukmi a väčšou porciou laku.
Škoda Karoq - test 2023 Foto: PILC LUBOS
Škoda Karoq - test 2023 Škoda Karoq - test 2023

Vzadu sa nedajú nevšimnúť nové svetlá s o čosi jednoduchšou grafikou a zboku zas nový dizajn kolies. V našom prípade 18-palcových s profilom 225/50 R18 pre Sportline a 215/50 pre naftový Karoq Style. Samozrejme, v módnom čiernom prevedení, ktoré však opticky disky zmenšuje. Asi by sme preto volili inú alternatívu. Sportline pridáva ešte viac emócií. Chróm či hliník nahrádza vo veľkom dekoráciami s klavírnou čerňou. Takže tu máme čiernu lesklú masku, čierne spätné zrkadlá, lemy okien, lemy blatníkov či strešné nosiče. Namosúrenosť prezentuje Sportline aj čiernym pozadím reflektorov. Čierne akcenty vyniknú zvlášť v kombinácii s červeným lakom karosérie „á la“ Monte Carlo.

Škoda Karoq - 2022
Škoda Karoq - 2022
+25Škoda Karoq - 2017

Za zmienku stojí, že vynovený Karoq si polepšil v aerodynamike. Pred kolesami sa objavili vzduchové clony Air Curtain. Po prvý raz má tiež aerodynamický kryt palivovej nádrže a optimalizovaný bol difúzor. Celé snaženie prinieslo zníženie koeficientu odporu vzduchu Cx až o deväť percent na slušnú hodnotu 0,30. V kabíne sa cítite ako doma. Z hľadiska priestoru sa nič nezmenilo. Karoq je v tomto smere stále mimoriadne veľkorysý – vpredu aj vzadu. Má pohodlné sedadlá, vrátane tých v druhom rade, kde Škoda nešetrila na výške operadiel ani na dĺžke „sedáku“. Vodič ocení veľký rozsah nastavenia sedadiel aj volantu a tiež parádnu lakťovú opierku, ktorú možno regulovať výškovo aj pozdĺžne.

Výborná ergonómia, výborné spracovanie

Brilantnej ergonómii neublížil ani dvojramenný volant z Octavie. Ovládače ostali totiž verné hardvéru. Tempomat má naďalej samostatnú páčku na ľavej strane stĺpika riadenia. To isté platí o samostatnom paneli dvojzónovej klimatizácie, ktorý dnes nenájdete v Octavii ani Enyaqu iV. Nepáčil sa nám len 10-palcový virtuálny kokpit. Ponúka síce až päť druhov zobrazení, ale grafikou nestíha napríklad kórejskej konkurencii. Takému Sportline by navyše svedčali viac klasické „budíky“. Naopak, 8-palcový infotainment s navigáciou Amundsen je perfektný. Má vysoké rozlíšenie, reaguje už na priblíženie ruky a okrem toho nájdete na jeho stranách až osem kapacitných tlačidiel a k tomu dva otočné ovládače, čo znamená intuitívny pohyb v menu či ľahké zvýšenie hlasitosti audia.

Interiér pôsobí veľmi hodnotne. Facelift mu... Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Karoq 2,0 TDI 4x4 - test 2023 Interiér pôsobí veľmi hodnotne. Facelift mu priniesol napríklad nový volant z Octavie, náladové podsvietenie aj nové čalúnenie. Sportline (dole) pridáva športové sedadlá a sploštený trojramenný volant.
Škoda Karoq - test 2023 Foto: PILC LUBOS
Škoda Karoq - test 2023 Škoda Karoq - test 2023

Po facelifte pôsobí interiér hodnotnejšie. Karoq naozaj prekvapí priam prémiovými materiálmi a spracovaní. Novinkou je ambientné podsvietenie kabíny, nielen palubnej dosky ale aj výplní dverí. Karoq Style má efektné hnedo-čierne čalúnenie sedadiel, ktoré dobre ladí s čiernymi plastmi aj dekoráciami z klavírnej černe. Zvlášť pôsobivý je interiér Sportline so špecifickými športovými sedadlami potiahnutými Alcantarou, trojramenným volantom s perforovaným vencom a čiernym čalúnením strechy, ktoré robí kabínu útulnejšou. Obe verzie ponúkajú veľmi slušné vybavenie, ako elektricky nastaviteľné vyhrievané sedadlá, vyhrievaný volant, navigáciu, bezkľúčový prístup aj štartovanie či vynikajúcu cúvaciu kameru s aktívnymi trajektóriami.

V kufri je 500 litrov pre batožiny. Dosť na... Foto: Ivan Majersky
Škoda Karoq 2,0 TSI Sportline - test 2019 V kufri je 500 litrov pre batožiny. Dosť na rodinnú dovolenku, zvlášť ak je batožinový priestor veľmi súmerný a pod jeho podlahou je ešte dojazdová rezerva.

Karoq si tiež zamilujete vďaka veľkému kufru. Naše verzie síce nedisponovali sklopnými a posuvnými zadnými sedadlami Varioflex, pre Sportline nie sú ani k dispozícii, ale 500 litrov na dovolenku určite stačí, zvlášť ak má kufor súmerné proporcie a pod podlahou nájdete dojazdovú rezervu. Po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 60 vzrastie úžitkový objem na 1 609 litrov. Nechýba ani otvor na lyže pod lakťovou opierkou a háčiky po stranách kufra, na upevnenie tašiek. V praktických detailoch nemá Škoda súpera. Aj Karoq disponuje vyberateľným odpadkovým košom, dáždnikom vo dverách či legendárnou škrabkou pod vekom nádrže. Potešia aj veľké odkladacie priestory – pred spolujazdcom, schránka na palubnej doske a veľké schránky vo dverách. Vadila nám len poloha indukčnej nabíjačky smartfónov v stredovej konzole ktorá si trochu prekáža s voličom prevodovky.

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Škoda #Škoda Karoq
Články podľa značiek