Obidva elektromobily prídu do predaja v prvej polovici roka 2011 a budú pochádzať z továrne v tureckej Burse (Fluence) resp. z francúzskeho Maubeuge. Renault vytvoril aj stránku www.renault-ze.com, kde sa môžu záujemcovia o kúpu predbežne registrovať.
Renault Fluence Z.E.
Fluence Z.E. kopíruje vzhľad svojho neekologického súrodenca. Výraznými zmenami však prešla zadná časť automobilu, ktorá sa musela prispôsobiť umiestneniu Li-Ion akumulátorov za zadnými sedadlami. Fluence Z.E. narástol vďaka tomu do dĺžky o 13 cm, aby akumulátory nenarušili priestor pre posádku, a zároveň aby si batožinový priestor zachoval akú-takú kapacitu. Oproti konvenčnému Fluence klesla zo 496 na 300 litrov. To je vzhľadom na účel automobilu postačujúca hodnota.
Vo zvyšku exteriéru sa elektrická orientácia Fluence prejavuje jemne pozmenenou „tvárou“ s bledomodrými prvkami. Na ekologický zdroj energie upozorňujú aj kryty zakrývajúce prípojky na nabíjanie, ktoré sa nachádzajú na obidvoch predných blatníkoch. V interiéri sú zmeny minimálne. Najviac vodiča prekvapí súbor ukazovateľov, z ktorého vypadol zbytočný otáčkomer a pribudol ukazovateľ aktuálneho výkonu.
Fluence Z.E. dostal pod kapotu synchrónny elektromotor s výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 226 Nm. Energiu mu dodávajú akumulátory s kapacitou 22 kWh, ktoré pri plnom nabití vystačia na 160 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Prázdne akumulátory sa z bežnej 220V siete nabijú za 6 – 8 hodín, ako už u elektromobilov býva dobrým zvykom.
Renault Kangoo Express Z.E.
Kangoo Express Z.E. sa vydal podobnou cestou ako Fluence Z.E., no od Kangoo so spaľovacím motorom sa odlišuje ešte menej. Neboli potrebné žiadne vážnejšie úpravy zovňajška, keďže priestorovo náročné akumulátory sa zmestili pod podlahu nákladného priestoru. Kangoo Z.E. sa ku konzumácii elektriny priznáva iba logom v zadnej časti a krytom prípojky s písmenami Z.E. medzi predným svetlometom a znakom Renault. Vo vnútri sa Kangoo Z.E. líši od obyčajného Kangoo iba ukazovateľmi, podobne ako Fluence Z.E.
Prepravná kapacita Kangoo Z.E. zostala nedotknutá. V priestore s objemom 3 – 3,5 m3 odvezie až 650 kg nákladu. Akumulátory s kapacitou 22 kWh mu umožnia dojazd 160 km a vďaka elektromotoru s výkonom 44 kW (60 k) dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 130 km/h. Kangoo Z.E. profituje z konštantného krútiaceho momentu 226 Nm.
Ceny elektromobilov Renault zatiaľ neboli zverejnené, ale určite budú výrazne vyššie ako u ich konvenčných náprotivkov. Tento hendikep budú kompenzovať niektoré krajiny dotáciami pri kúpe až do výšky 6000 eur. Pokiaľ sa u nás v tomto smere nič nezmení, relatívne drahé elektromobily nemajú šancu preraziť.