O vývoj nového mestského hatchbacu Hyundai i20 sa postaralo európske centrum automobilky v nemeckom Russelsheime. Preto neprekvapujú jeho európske črty ani to, že ním kórejská automobilka mieri najmä k európskym zákazníkom. Najzaujímavejším prvkom je nepochybne zatmavený zadný stĺpik. Exteriér je už však dávno známy, a tak sa pozrime do interiéru, kde Hyundai sľubuje rekordné priestorové pomery.
Formát na to určite má. Veď medzigeneračne narástol o 40 mm na konečných 4 035 mm, čo z neho urobí jedného z najdlhších predstaviteľov triedy. Len na porovnanie, nová Fabia bude o 43 mm kratšia. A prírastok 45 milimetrov nájdeme aj na rázvore náprav s veľkorysou hodnotou 2 570 mm. Z toho až 1 892 mm pripadá práve na interiér, čo je podľa Hyundaiu rekord. Prední cestujúci navyše dostanú o 33 mm vyššiu priestorovú rezervu nad hlavou (1 038 mm) a o 15 mm viac miesta v šírke pliec.
Podobne zadní cestujúci môžu počítať s komfortnejšími priestorovými pomermi. A štedrý bude Hyundai i20 aj pod zadným vekom, kde ukrýva 326 litrov pre batožiny. Len o štyri menej ako nová Fabia. To znamená nárast o 31 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel sa celkový využiteľný objem zvýši na 1 042 litrov pričom vznikne úplne vodorovná podlaha. Pocit priestoru znásobí príplatkové panoramatické strešné okno, ktoré možno vyklopiť alebo otvoriť. Pokrok cítiť aj v dizajne a kvalite spracovania interiéru.
Vo veľkej miere totiž i20 využije mäkčené plasty TPO (Thermal Plastic Olefin), ktoré preň boli doteraz veľkou neznámou. Nájdeme ich na palubnej doske či výplniach dverí. K hodnotnejšiemu výzoru dopomáha dvojfarebné ladenie interiéru. Efektným prvkom je natočenie stredovej konzoly smerom na vodiča. K luxusnej výbave môžeme pripočítať integrovanú cúvaciu kameru, vnútorné LED osvetlenie, vyhrievaný volant, odmrazovanie čelného okna, sledovanie jazdy v jazdnom pruhu či 7-palcový displej navigácie.
Informácie o motoroch si Kórejci aj naďalej nechávajú sami pre seba. Pravdepodobne ich však uvoľnia ešte pred svetovou premiérou v Paríži. Každopádne nepôjde o revolúciu. Očakávajú sa len inovované atmosférické 4-valce s objemom 1,2 (63 kW) alebo 1,4 litra (66 kW). V pláne je nepochybne aj známy dieselový 3-valec 1,1 CRDi (55 kW) a výkonnejší dieselový 4-valec 1,4 CRDi (66 kW). Na trhu by sa mal Hyundai i20 objaviť ešte koncom roka. Na jar bude nasledovať trojdverový športový variant i20 Coupé. Jeho dizajn prezrádza zatiaľ iba jediná skica.