Zatiaľ nemá nikto nič isté. Prestížna európska anketa Car of The Year 2017 je na úplnom začiatku. Automobilky nasadili do hry svoje najväčšie tohtoročné esá a odborná jury oznámila definitívny zoznam prihlásených modelov. Tie zabojujú o titul, ktorý zvykne mať pomerne veľký vplyv na následný komerčný úspech. I keď celkom pravidlom to nebýva. Tento rok je áut v porovnaní s minulým ročníkom o čosi menej. Kým vlani súťažilo až 35 modelov, teraz je ich presná tridsiatka. To ale nijako neznižuje úroveň tohto ročníka. Súperenie bude naozaj tvrdé.
Paleta je z pohľadu automobilových tried naozaj pestrá. Prvé husle však majú módne crossovery, ktoré sa množia ako huby po daždi. Ak by sme išli abecedne, nájdeme tu Audi Q2, Ford Edge, Jaguar F-Pace, na Slovensku vyrábanú Kiu Sportage, ktorá vlaňajší ročník nestihla, ale aj luxusné Maserati Levante, Peugeot 3008, Renault Scénic, Seat Ateca, elektrickú Teslu X, Škodu Kodiaq, Toyotu C-HR či VW Tiguan. A k tomu sú tu autá, klasickej nižšej a nižšej strednej triedy, ktoré zvyknú mať u poroty úspech.
Napríklad novučičký Citroën C3, Ford Ka+, Nissan Micra, Renault Mégane alebo Suzuki Baleno. Ani oni nie sú mimo hry. Prémiové automobilky, i keď s menšou šancou na výhru, prichádzajú okrem už spomínaných crossoverov od Maserati, Audi, Jaguaru a Tesly s ambicióznou Alfou Romeo Giulia, kupé Audi A5, Mercedesom-Benz triedy C a Volvom S90/V90. Zastúpenie majú aj hybridy, ktoré dokázali v minulosti tiež zamiešať karty. A tento rok je ich viac ako kedykoľvek predtým.
Napríklad kórejské technologické dvojičky Kia Niro s Hyundaiom Ioniq a samozrejme nová Toyota Prius. K hybridom môžeme ale pokojne pripočítať aj ekoverzie iných kandidujúcich modelov – Toyotu C-HR Hybrid, Volvo S90/V90 Twin Engine a Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Toyota navyše pridáva vodíkový Mirai, ktorý je raritou tohtoročného zoznamu. Na svoje si prídu aj milovníci športových áut. Fiat prihlásil roadster 124 na spoločnej kandidátke s Abarthom 124, Porsche okrem Panamery model 718 vo verzii kupé Cayman a roadster Boxster.
Bonbónikom je hybridný japonský superšport Honda NSX. A i keď rýchle autá nezvyknú v ankete bodovať na popredných priečkach, aspoň do výberu finalistov sa dostať môžu. Ten zverejní odborná jury 28. novembra, teda už o týždeň. Potom bude tipovanie predsa len o čosi ľahšie. Meno definitívneho víťaza sa však dozvieme až v predvečer ženevského autosalónu, presne šiesteho marca. Pre úplnosť dodajme, že porotu tvorí 54 novinárov z 22 krajín Európy a že Slovensko v nej zatiaľ nemá svojho zástupcu.
Kandidáti na titul Car of the Year 2017
Alfa Romeo | Giulia |
---|---|
Audi | A5, Q2 |
Citroën | C3 |
Fiat | Tipo |
Fiat/Abarth | 124 Spider |
Ford | Edge, Ka |
Honda | NSX |
Hyundai | Ioniq |
Jaguar | F-Pace |
Kia | Niro, Sportage |
Maserati | Levante |
Mercedes-Benz | E |
Nissan | Micra |
Peugeot | 3008 |
Porsche | 718 Boxster/718 Cayman, Panamera |
Renault | Mégane, Scénic |
Seat | Ateca |
Suzuki | Baleno |
Škoda | Kodiaq |
Tesla | Model X |
Toyota | C-HR, Mirai, Prius |
VW | Tiguan |
Volvo | S90/V90 |