Hongkong totiž od prvého apríla zaviedol pravidlo, že dotácia na nákup elektromobilov sa bude týkať len modelov s cenou do 97 500 hongkonských dolárov (HKG). To je v prepočte približne 11 200 eur. Lenže elektromobily s takouto cenou prakticky neexistujú. Nissan Leaf stojí vyše 20 000 a BMW i3 vyše 30 000 eur. Nehovoriac o modeloch Tesly, ktoré začínajú na trojnásobných cifrách. A do tohto limitu sa nemá šancu zmestiť ani pripravovaná Tesla 3, ktorej cena bez dotácií bude minimálne 35 000 eur. To nemohlo ostať bez odozvy. Dramatický prepad odbytu elektromobilov sa ukázal už v máji. Predaje doslova zamrzli.
Kým v marci putovalo k zákazníkom spolu 2 964 elektromobilov, v apríli to nebol ani jeden jediný! Najviac sa to dotklo práve americkej Tesly. Až na dvadsať kusov išlo totiž práve o modely Tesla S a Tesla X. Zo dňa na deň totiž vyletela cena modelu S z pôvodných 570 000 HKD (65 505 €) na 900 000 HKG (103 000 €) a podobne to bolo s modelom S. Takže sa opäť ukázalo, že ak sú podmienky predaja elektrických a konvenčných áut rovnaké, elektromobily nemajú šancu. A to aj v prípade produktov Tesly, ktorá má zväčša veľmi solventnú klientelu. To však neznamená, že bohatí klienti majú záujem vyhadzovať peniaze z okna.
Dôvodom pre takú radikálnu zmenu v dotáciách elektromobilov bola paradoxne práve Tesla. Keďže jej podiel na trhu elektromobilov v Hongkongu dosahoval viac ako 95 %, tamojšie úrady sa rozhodli nepodporovať „zberateľskú vášeň“ hongkonských milionárov, ktorí majú i tak v garáži ďalšie autá. Pre Teslu to znamená vážny problém. Po Dánsku je totiž Hongkong ďalším trhom, kde nemôže v najbližšom čase počítať s odbytom svojich elektromobilov. Elektrické autá si tak budú musieť na svoj úspech ešte počkať. Minimálne do konca dekády, keď by sa mohli začať cenou a výkonom približovať klasickým vozidlám so spaľovacími motormi. Ale aj to je optimistický výhľad.