Briti zakázali propagovať elektromobily ako bezemisné autá

Britská rada pre reklamu zakázala reklamy BMW a MG, pretože v nich hovorili o elektromobiloch ako o "vozidlách s nulovými emisiami" bez toho, aby uviedli, že ide výlučne o emisie vznikajúce počas jazdy. Bez toho sú podľa nej takéto reklamy ekologicky zavádzajúce.

09.02.2024 06:00
Zero-emission
V britských reklamách sa nesmie o elektromobiloch hovoriť ako o vozidlách s nulovými emisiami bez spresnenia, že ide výlučne o emisie vznikajúce počas jazdy.
debata (31)

Britská rada pre reklamu (ASA) už v dvoch prípadoch reklám na elektromobily rozhodla, že nesmú používať slogan „bezemisné autá“, pretože je zavádzajúci. Prvou z nich je reklama BMW na Googli, ktorá obsahovala tvrdenia „Autá s nulovými emisiami – stiahnite si brožúru ešte dnes. Navštívte oficiálnu stránku BMW…,“ o ktorej ASA tvrdí, že v nej použité tvrdenie „vozidlá s nulovými emisiami“ hovorí zavádzajúco o ich skutočnom vplyve na životné prostredie.

Test: elektrické kombi MG5
Video

BMW rozhodnutie akceptovalo s vysvetlením, že spojenie „vozidlá s nulovými emisiami“ bolo do reklamy vložené ako jedno z kľúčových slov pre automatické vyhľadávanie v službe Google Ads a na jeho základe sa reklama zobrazila len v 0,02% vyhľadávaní. Napriek tomu automobilka uznáva, že pri tvrdeniach o nulových emisiách elektromobilov treba jasne a zreteľne uvádzať, že ide výlučne o emisie, vznikajúce pri jazde. Automobilka zároveň spojenie „vozidlá s nulovými emisiami“ vyradila z kľúčových slov vo všetkých svojich reklamách a sľúbila, že dohliadne, aby sa v nich už neobjavovalo ani na základe automatickej ponuky relevantných kľúčových slov v Google Ads.

ASA akceptovala vysvetlenie nemeckej automobilky, rovnako ako aj opatrenia, ktoré sľúbila vykonať, aby sa takéto zavádzajúce tvrdenia v reklamách na elektromobily už neobjavovali. Z pohľadu Britskej rady pre reklamu je spojenie „vozidlá s nulovými emisiami“ akceptovateľné iba v prípade, že z kontextu, v ktorom je použité, jednoznačne vyplýva, že ide výlučne o emisie počas jazdy.

Škoda - dojazd elektromobilov Čítajte viac Prvý kontinent ‘zakázal‘ automobilkám propagovať elektromobily ako autá s nulovými emisiami

V prípade druhej „zakázanej“ reklamy je situácia v podstate rovnaká – MG v nej ponúka testovacie jazdy na svojich plug-in hybridoch a elektromobiloch, pričom v texte používa spojenie „bezemisné vozidlá“, respektíve „nulové emisie“ rovnako zavádzajúcim spôsobom ako BMW. ASA konštatovala, že ani táto reklama sa v online priestore v pôvodnej podobe už nesmie objavovať, aj v nej musí byť jasne uvedené, že ide o emisie vznikajúce počas jazdy. Pokiaľ sa v texte spomínajú aj plug-in hybridy, musí byť navyše jasne a zreteľne uvedené, že emisie počas jazdy nevznikajú iba v prípade, ak je aktívny výlučne elektromotor.

MG rozhodnutie ASA taktiež v plnej miere rešpektuje a predstavitelia spoločnosti vyhlásili, že spojenie „bezemisné vozidlá“, respektíve „nulové emisie“ bude odstránené zo všetkých materiálov, v ktorých môže pôsobiť zavádzajúco.

© Autorské práva vyhradené

31 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #elektromobily #MG #nulové emisie #britská Rada pre reklamu #bezemisné vozidlá
Články podľa značiek