Curtiss Zeus: Confederate sa mení na výrobcu brutálnych elektrických motoriek

Známa americká spoločnosť Confederate mení názov aj DNA. Z extrémnych dvojvalcových strojov prechádza na elektrický pohon. Brutality sa však vzdať nemieni.

22.05.2018 12:00
debata
Curtiss Zeus má síce elektrický pohon, ale... Foto: Curtis Motorcycles
Curtis Zeus - 2018 Curtiss Zeus má síce elektrický pohon, ale brutalita pôvodných strojov pod značkou Confederate mu zostala

Od roku 1991 šokuje malá severoamerická spoločnosť Confederate Motorcycles svet jednej stopy malosériovými motorkami s nezameniteľným dizajnom a technikou. Všetky spája brutálny výkon dvojvalcov a bojový vzhľad. V živej pamäti je ešte jej posledná kreácia G2 P51 z roku 2015, inšpirovaná stíhačkou P-51 Mustang, ktorá brázdila oblohu počas druhej svetovej vojny. Teraz však prichádza šok. Confederate Motorcycles končí. Nástupníckou spoločnosťou bude Curtiss Motorcyles. A nemení sa zďaleka len názov.

Americká manufaktúra totiž postupne končí s výrobou motocyklov so spaľovacím motorom. Vraj sa už v tejto oblasti nemá kam pohnúť. Ako inak, budúcnosť vidí v elektrických motorkách. Originality sa ale vzdať nemieni. Dôkazom je hneď prvý „ekoprodukt“ s názvom Curtiss Zeus. Radikálny vzhľad doplní pohon, ktorý počíta až s dvoma elektromotormi. To znamená dvakrát 125 kW a dvakrát 394 Nm krútiaceho momentu, ktoré urobia z tejto mašiny doslova stíhačku. Stará G2 P51 s „véčkom" od Harleya šancu mať nebude.K vychy­távkam patria karbónové kolesá, LED svetlá či iPad pod riadidlami.

Elektrickú raketu poháňajú dva elektromotory.... Foto: Curtis Motorcycles
Curtis Zeus - 2018 Elektrickú raketu poháňajú dva elektromotory. Každý s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 365 Nm.

Bližšie technické a prevádzkové parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom. Nepoznáme teda kapacitu akumulátorov, čas nabíjania ani dojazd. V každom prípade si firma zachová filozofiu exkluzivity. Vzniknúť má len pár desiatok hriešne drahých strojov. A potom je tu ešte jedna dobrá správa. Na priaznivcov benzínu Curtiss celkom nezanevrie. Chystá totiž ešte rozlúčkovú „limitku“ Warhawk, ktorá použije vidlicový dvojvalec s objemom 2 163 ccm s výkonom 113,5 kW. Za každý z tridsiatich šiestich strojov zaplatia záujemcovia 105 000 dolárov. Prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom v roku 2020.

Pre úplnosť dodajme, že názov spoločnosti Curtiss nie je celkom nový. Spája sa s motocyklovým nadšencom Glennom Hammondom Curtisom, ktorý vyrábal v USA motorky začiatkom minulého storočia a aj na nich súťažil. Neskôr patril k priekopníkom letectva. Je tiež autorom vidlicového dvojvalca a extrémneho motocyklu Curtiss V-twin s 8-valcom objemu 4,4 litra. Jeho 30 kW stačilo v roku 1907 na svetový rýchlostný rekord s hodnotou 219,45 km/h. Tým sa stal Glenn Curtiss zároveň najrýchlejším mužom sveta.
Curtis Zeus - 2018
Curtis Zeus - 2018
+6Curtis Zeus - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektrická motorka #Curtiss #Curtiss Zeus
Články podľa značiek